ארכיון סמינרים וחדשות


אירוע פתיחת שנת הלימודים תשע"ב במגמה לטכנולוגיות בחינוך

נשלח 20 בספט׳ 2011, 4:35 על ידי איילת בכר   [ עודכן 29 באוק׳ 2011, 23:55 על ידי keren aridor ]

סטודנטים וחברים יקרים,

אנו שמחים לפתוח את שנת הלימודים תשע"ב באירוע חגיגי ושמח הכולל מפגש של כל הסטודנטים והסגל של המגמה.
נתחיל את היום בהתכנסות משותפת, ואחריה נתחלק לקבוצות על פי שנת הלימודים ותכנית הלימודים.

האירוע ייפתח בשעה 10:00, אך אתם מוזמנים כבר ב- 9:30 לקפה ולעוגה. שעת הסיום של האירוע תהיה בהתאם לקבוצה.
ראו פרטים לגבי סדר היום למטה.

עבור הסטודנטיות בתכנית 'ערים דיגיטליות' – שימו לב, כי הפעילות המוקדשת לכן ביום זה, היא חלק מהפעילות
החוץ-קוריקולרית וההשתתפות בה חובה.

להתראות!

דר' דני בן-צבי

וכל חברי הסגל במגמה לטכנולוגיות בחינוך

לוח הזמנים

9:30–10:00

התכנסות

קפה ועוגה

הרחבה שלפני חדר 570

10:00–12:30

פתיחת שנת הלימודים במגמה

חדר 570

10:00

פתיחה

הכרות וברכות

10:30

שנת הלימודים תשע"ב
הצגה כללית של שנת הלימודים הבאה על ידי חברי סגל וסטודנטים של המגמה

11:30

מעגלי משוחחים שיחה בקבוצות הטרוגניות של סגל וסטודנטים

12:30

ארוחת צהרים קלה

הרחבה שלפני חדר 570

13:30–17:30

תלמידי שנה א

13:30–15:00

סיור בספריה 
הכרות עם הספרייה ושירותיה

כיתה 564 במרכז המחשבים, בנין ראשי

15:00–16:30

הכרות עם המגמה, תכנית הלימודים, מסלולים ועוד

חדר 362

16:30-17:30

הדרכה ממוחשבת

חדר 362

13:30–18:00

תלמידות "ערים דיגיטליות"

חדר 570

13:30–15:00

ברכת השותפים, הכרות עם הצוות החדש, הערכות לשנת הלימודים תשע"ב

15:00–18:00

פעילויות מיוחדות של הקבוצה

14:00–15:00

תלמידי שנה ב וסטודנטים חוזרים
הערכות לשנת הלימודים תשע"ב

חדר 362

 


סמינר מיוחד בסדרת 'אדם חינוך וטכנולוגיה': ג'ימס דלזיאל מייסד LAMS, סידני, אוסטרליה

נשלח 7 בספט׳ 2011, 3:49 על ידי איילת בכר   [ עודכן 24 באוק׳ 2011, 6:25 על ידי keren aridor ]

אדם חינוך וטכנולוגיה

סדרת הסמינרים של המגמה לטכנולוגיות בחינוך

אוניברסיטת חיפה


אנו שמחים להזמינכם להשתתף בסמינר מיוחד של קהילתנו הלומדת המארחת את:


James Dalziel, Director of LAMS, Macquarie University, Sydney, Australia


Lessons from LAMS:
Experiences from Developing and Implementing a Learning Design system

  

The Learning Activity Management System (LAMS) is a Learning Design system used by thousands of educators in schools and universities around the world and translated into 30 languages. LAMS is complemented by the LAMS Community, an online community of practice for educators and technical staff using LAMS, including a repository of 800 community-developed Learning Designs. LAMS is freely available as open source software, and LAMS Community designs are freely shared under Creative Commons licenses. This presentation will provide an overview of LAMS and the LAMS Community, including reflections on the progress of LAMS development. It will also consider the success and challenges of the concept of sharing Learning Designs, and prospects for future adoption.
James Dalziel is Professor of Learning Technology and the Director of the Macquarie E-Learning Centre Of Excellence (MELCOE) at Macquarie University in Sydney, Australia, and also a Director of the LAMS Foundation and LAMS international Pty Ltd. He is known internationally for his research into and development of innovations in e-learning, and technical standards. James is an author of the Cape Town Declaration on Open Education.


Additional details:
Thursday, 22.09.11 (Room 362 in Education Building)
12:45-13:00 - Assembling
13:00-14:00 - Presentation: Lessons from LAMS
14:00- 15:00 - Workshop: Hands on with LAMS
15:00-16:00 - Round table with research students (Please register in advance:   

ayelet.becher@edtech.haifa.ac.il)


מועד המפגש: יום חמישי, 22.09.11,:

        12.45-13.00 - התכנסות, וכיבוד קל. מומלץ להגיע מוקדם על-מנת ליהנות מהנוף המרהיב!

        13:00-14:00 - הרצאה

        14:00-15:00 - סדנא: סביבת LAMS

        15:00-16:00- שולחן עגול לתלמידי מחקר (מותנה בהרשמה מראש בדוא"ל:
        ayelet.becher@edtech.haifa.ac.il)


מקום המפגש: בניין הפקולטה לחינוך, חדר 362.

הרשמה: ההשתתפות במפגש היא ללא תשלום. אין צורך בהרשמה מראש להרצאה ולסדנא.

חנייה והגעה: ההזמנה המצורפת מהווה אישור כניסה לקמפוס, נא הביאו עימכם עותק מודפס והציגו אותו בשער הקמפוס (האישור יהיה תקף בשני השערים).  קחו בחשבון שהחנייה בקמפוס עלולה לקחת זמן לא מבוטל.

איש קשר: איילת בכר, ayelet.becher@edtech.haifa.ac.il



אוניברסיטת חיפה המגמה לטכנולוגיות בחינוך Cisco

פוסטרים של תלמידי המגמה ביום עיון של הפקולטה

נשלח 23 במאי 2011, 7:18 על ידי Yishay Mor   [ עודכן 31 במאי 2011, 3:28 על ידי keren aridor ]


ביום חמישי הקרוב, 26.5.2011, בין השעות 14:30-15:30, תיערך ברחבת אולם הכט תערוכת פוסטרים של סטודנטים בחוג, ביניהם גם סטודנטים מהמגמה לטכנולוגיות בחינוך, המציגים את מחקריהם, או את הפרוייקטים שלהם בעיצוב סביבות וכלים דיגיטליים ללמידה. התערוכה נערכת במסגרת יום העיון לכבוד צאת ספריהן של פרופ' לילי אורלנד ברק ופרופ' פרימה אלבז-לוביש.
אנו מזמינים אתכם לבוא ולהתרשם מן הפוסטרים בתערוכה ולפתח שיח משמעותי עם הסטודנטים על הצגותיהם.
      
  



25.05.11 - ד"ר אורנית ספקטור לוי - אוניברסיטת בר אילן

נשלח 19 במאי 2011, 12:33 על ידי עדי קידרון   [ עודכן 11 ביוני 2011, 1:37 על ידי keren aridor ]

הוראה ולמידה בכיתות עתירות טכנולוגיה – ממצאים ותובנות מתוך מחקר אורך בכיתות 1:1   

בשנים האחרונות, רבו בעולם פרויקטים המשלבים מחשבים ניידים בתהליכי ההוראה והלמידה. בפרויקטים אלה התלמידים והמורים מצוידים במחשבים ניידים (יחס 1:1) והלמידה יכולה להתקיים בסביבה מתוקשבת, בכל מקום בבית הספר. למרות מספרם ההולך וגדל של פרויקטים כאלה, קיים מחסור במחקרים הבודקים בצורה שיטתית את המאפיינים של הוראה ולמידה בדרך זו ומתקיים דיון נוקב באשר למידת התועלת ביחס להשקעה הכספית הגדולה.  

בהרצאתי אציג ממצאים מתוך מחקר המתקיים מאז 2007. מחקר המתמקד בתוכנית בה כל תלמידי כיתות ה'-ט' וכל המורים בארבעה בתי הספר בשני ישובים, צוידו במחשבים ניידים אישיים. התקשוב מתקיים כחלק משגרת ההוראה והלמידה. המחקר נועד לבחון שני היבטים עיקריים. הראשון, אופן התנהלות ההוראה, התפתחות מקצועית, תפיסת התפקיד ועמדות המורים כלפי מודל זה של תקשוב. השני, הרגלי למידה, התפתחות מיומנויות המאה ה-21, מוטיבציה ללמידה ועמדות בקרב התלמידים. המחקר שילב שיטות מחקר כמותיות ואיכותיות. כלי המחקר כללו: שאלונים, ראיונות, תצפיות, תוצרי תלמידים, ניתוח סביבות למידה וירטואליות. בהרצאתי אציג ממצאים המעידים על מגמות חיוביות הן ברמת המורים והן ברמת התלמידים. אציג את האתגרים והיתרונות שביישום מודל תקשוב אינטנסיבי זה במערכת החינוך. 
אודות המרצה

חברת סגל במגמה להוראת המדעים, בבית הספר לחינוך, אוניברסיטת בר אילן. השלימה את עבודת המחקר שלה לתואר שלישי במכון ויצמן למדע במחלקה להוראת המדעים. במסגרת עבודת הדוקטורט, היתה ממפתחי התוכנית "תקשורת מדעית טכנולוגית" אשר תורגמה לאנגלית ומיושמת כיום במספר מדינות ברחבי העולם. מרצה וחוקרת על התפתחות מיומנויות המאה ה-21 ואוריינות מדעית אצל תלמידים והתפתחות מקצועית של מורים בתחומי המדע והטכנולוגיה. מחקריה מתמקדים בין היתר בפיתוח מודלים להוראה הנותנים מענה לשונות בכיתה ההטרוגנית. תחום מרכזי במחקרים של ד"ר אורנית ספקטור-לוי עוסק בשילוב טכנולוגיות בחינוך ובעיקר מעקב אחר כיתות עתירות טכנולוגיה בהן כל התלמידים והמורים מצויידים במחשבים ניידים אישיים כשגרה  )כיתות 1:1.).

עם השנים המחקר התרחב לבחינת תחומים אלה גם בגני הילדים. מזה ארבע שנים, אורנית משמשת כמנהלת מרכז דע-גן -  מרכז ארצי לקידום המתמטיקה, מדע וטכנולוגיה בחינוך הקדם יסודי באוניברסיטת בר-אילן ועורכת מחקרים העוקבים אחר ההתפתחות המקצועית של גננות בתחומי המדע והטכנולוגיה ואת השפעתה על ילדי הגן.




18.05.11 - דובי וייס - "עת הדעת"

נשלח 9 במאי 2011, 2:28 על ידי עדי קידרון   [ עודכן 11 ביוני 2011, 1:39 על ידי keren aridor ]

מורה ומחשב - הגיעה העת לשותפות אמיתית  

סביבת עת-הדעת מוצעת כפתרון טכנולוגי-מערכתי שלם להעצמת המורה בכיתת הלימוד. הפתרון כולל מחשבים ניידים לתלמידים, מערכת ניהול למורה ותכנים דיגיטליים אינטראקטיביים. מערכת הניהול מאפשרת למורה לבצע תכנון וניהול של תהליכי הוראה, למידה והערכה. המערכת מסייעת למורה לנהל שיעור, עוקבת אחר ביצועי הלומד ומספקת דיווח ומשוב מיידי וארוך טווח. התכנים הדיגיטליים האינטראקטיביים מקדמים למידה משמעותית ומספקים מענה דיפרנציאלי למגוון היכולות והצרכים של הלומדים. התכנים מפותחים במקצועות היסוד- מתמטיקה, לשון עברית ואנגלית- ועונים על דרישות תכנית הלימודים הרשמית של משרד-החינוך. מערכת הניהול הפתוחה מאפשרת למורים להוסיף וליצור תכנים דיגיטליים כרצונם.

סביבת עת-הדעת נבנתה כדי ליצור שותפות אמיתית בין מורה למחשב לקידום תהליכי הבניית ידע בקהילת הכיתה. המחשב מבצע תפקידים כגון המחשה, הפעלת התלמיד, אגירת ידע, ומאפשר תקשורת ושיתופיות. המורה מוביל את מהלך ההוראה, מקיים דיונים, מקבל החלטות המבוססות על דו"חות הערכה ומתפנה לשבת עם קבוצות קטנות של תלמידים. המורה הוא בחזקת מנצח על סימפוניה פדגוגית לכלים טכנולוגיים.

לפרטים נוספים - אתר "עת הדעת"

אודות המרצה

דובי וייס הוא אחד המייסדים של "עת הדעת" והמדען הראשי שלה.
דובי בעל ניסיון בהוראת מתמטיקה של למעלה מ-15 שנים, והוא מסיים בימים אלה את הדוקטורט בהוראת המתמטיקה והמדעים מאוניברסיטת תל אביב.
הוא בעל תואר שני בטכנולוגיה חינוכית מאוניברסיטת בוסטון (ארה"ב) ובעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בפיתוח סביבות למידה והדרכה משולבות מחשב. דובי בוגר מחזור י"א של בית ספר "מנדל" למנהיגות חינוכית ונבחר ע"י עיתון "הארץ" לאחד מ-50 האנשים המשפיעים על החינוך בישראל בשנת 2010.

04.05.11 - ד"ר אורלי להב - אוניברסיטת תל-אביב

נשלח 7 במאי 2011, 4:29 על ידי איילת בכר   [ עודכן 23 במאי 2011, 14:11 על ידי keren aridor ]

מחקר ופיתוח של סביבות וירטואליות רב-חושיות התומכות בתהליכים קוגניטיביים מרחביים בקרב משתמשים עיוורים

נושאי המחקר והפיתוח הינם רב-תחומיים ומשלבים גופי ידע שונים כגון: טכנולוגיה (עזרי חישה, ממשק אדם-מכונה), קוגניציה ולמידה (מיפוי קוגניטיבי של מרחבים, תהליכי למידה ושיקום), הנגשת סביבה מציאותית, ואוכלוסיות עם צרכים מיוחדים (עיוורים מלידה, עיוורים משלב מאוחר, עיוורים חדשים). ההרצאה תתמקד במחקרים בהם עסקתי במהלך העשור האחרון. בבחינה ובהעמקת הידע אודות מיפוי קוגניטיבי מרחבי של אוכלוסית העיוורים (עיוורים מלידה, עיוורים משלב מאוחר, עיוורים חדשים), המאפיינים המבניים של המפה הקוגניטיבית הנוצרת כתוצאה מהאינטראקציה בסביבה הוירטואלית הרב-חושית, בחינת העברת המידע המרחבי אשר נוצר בסביבה הוירטואלית למרחב המציאותי, ועמידות המפה הקוגניטיבית לאורך זמן.




אודות המרצה
אורלי הינה עמיתת פורטר בשיתוף בית הספר לחינוך ע"ש קונסטנטינר. המחקר בו היא עוסקת הינו רב-תחומי ומשלב בין גופי ידע מתחומי טכנולוגית ידע, קוגניציה, למידה, ואוכלוסיות עם צרכים מיוחדים. עבודתה המחקרית מתמקדת בשני נושאים עיקריים מחקר ופתוח של סביבות וירטואליות המייצגות סביבות מציאותיות המותאמות פרצפטואלית וקונצפטואלית לאוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים, ומחקר קוגנטיבי המתמקד בהבנה כיצד תלמידים לומדים ורוכשים מושגים רב-תחומיים באופן כללי ובסוגיות העוסקות בחינוך סביבתי בפרט, כתוצאה מאינטראקציה בסביבת למידה וירטואלית.
במסגרת ביה"ס ללימודי הסביבה היא מלמדת קורס בנושא טכנולוגיות ידע להוראה ולמידה של לימודי הסביבה, ובמסגרת ביה"ס לחינוך מלמדת אורלי קורסים בתחום טכנולוגיות ידע וסביבות וירטואליות לצורכי למידה ושיקום לשרות אנשים עם צרכים מיוחדים.

פרטים נוספים

מועד המפגש: יום רביעי, 04.05.11, ל' ניסן תשע"א:

                    15.45-16.15 - התכנסות, וכיבוד קל

                    16:15-17:45 - הרצאה ודיון

מקום המפגש: חדר 362, בניין הפקולטה לחינוך, אוניברסיטת חיפה

הרשמה: ההשתתפות במפגש היא ללא תשלום. אנא הירשמו מראש כאן.

חנייה והגעהההזמנה ההמצורפת מהווה אישור כניסה לקמפוס, נא הביאו עימכם עותק מודפס והציגו אותו בשער הקמפוס (האישור יהיה תקף בשני השערים). קחו בחשבון שהחנייה בקמפוס עלולה לקחת זמן לא מבוטל.

איש קשר: לשאלות והבהרות ניתן לפנות לעדי קידרון  (Adi.Kidron@edtech.haifa.co.il).

יום פתוח במגמה לטכנולוגיות בחינוך, יום רביעי, 1.6.2011, 8:30 – 18:00

נשלח 7 במאי 2011, 4:24 על ידי איילת בכר   [ עודכן 5 ביוני 2011, 22:39 על ידי keren aridor ]

לרגל סיום סמסטר ב' תשע"א ייערכו מספר אירועים ייחודיים במסגרת קורסים של המגמה ומפגשים חגיגיים.
כל האירועים יתקיימו בחדר 362.

סדר האירועים


8:30–11:30: הצגת סביבות הלמידה הטכנולוגיות שפיתחו סטודנטים בקורסים "פרויקט גמר – חלק א" (בהנחייתן של פרופ' יעל קלי ואורנית שגיא), ו"למידה ניידת" (בהנחייתו של דר' ישי מור").
8.30 - 8.45: פתיחת הכנס
8.45 - 11.15: שלושה מושבי פוסטרים (מומחשבים) של 50 ד' כל אחד (הקהל יתבקש לתת משוב לצוותים)
11.15 - 11.30: סיכום וברכות

12:15–15:45: אירוע משותף של הקורסים "למידה פרויקטונית (PBL)" והקורס "עיצוב סביבות למידה טכנולוגיות":
12:15–13:45: השתתפות באירוע הערכת עמיתים בקורס PBL
14:15–15:45: הצגת תוצרי סטודנטים ודיון בקורס 'עיצוב סביבות למידה טכנולוגיות'
16:00–16:30: ברכות ושתייה לציון סיום שנת הלימודים תשע"א לכל תלמידי וסגל המגמה
16:30–17:45: מפגשים בקהילות:

תלמידי שנים א' וב' (363), תלמידות "ערים דיגיטליות" (362)

מצורפת בזאת ההזמנה המלאה של היום הפתוח.


ד"ר דני בן צבי: הוראה ולמידה אקדמית בעידן הדיגיטלי, ב"משיבים רוח - מדעי הרוח לאן?", – 16.3.2011, 14:00-12:00

נשלח 14 במרץ 2011, 11:00 על ידי Yishay Mor   [ עודכן 17 במרץ 2011, 6:34 על ידי keren aridor ]



09.03.11 - Prof. Judy Kay - University of Sydney, Australia

נשלח 25 בפבר׳ 2011, 1:20 על ידי עדי קידרון   [ עודכן 23 במאי 2011, 14:10 על ידי keren aridor ]

Creating the Future Interfaces for Learning

This talk presents an overview of several projects from the CHAI, Computer-Human Adapted Interaction lab, which aims to create new technologies for personalised, pervasive interaction.  One of the core drivers for our research is to create new technology to support learning. The presentation will give a taste of our work on emerging tabletop interaction which offers the possibility of new ways to support learners who work together in small co-located groups.  Then, it will present a set of projects that aim to exploit data available as digital traces as small groups work together, aided by computer systems. We created a model of the learner interaction and made it available to the learners as visualisations.  These are useful for teachers, group facilitators, and members of the group as they try to learn to collaborate effectively.

On a completely different note, the talk will show a personalised teaching system that was designed for learner control, so that the learner can scrutinise the personalisation to understand and control the personalisation.

The final tasting will present CUSP which supports the design of the curriculum of university degree programmes that run over 3 - 5 year. It enables each teacher to map their own subject design to institutional learning goals and supports tracking of progression in learning of generic and discipline-specific skills.  It has been used for 60+ degree programs and 1000+ subjects.




Bio
Judy Kay is Professor of Computer Science at the University of Sydney, Australia, and a
Judy picture at magic mirror
principal on the Computer Human Adaptive Interaction, CHAI lab, which conducts both fundamental and applied research in personal isation and pervasive computing.  Her personalisation research aims to exploit the huge amounts of data available about people, from conventional and emerging systems, to create useful mirroring tools and user models that can support lifelong learning as well as personalisation of future pervasive computing environments. She has published extensively in the areas of personalisation and teaching and learning. She has been a keynote speaker at major conferences: UM'94, Boston, USA; IJCAI'95, Montreal, Canada; ICCE'97, Kuching, Malaysia; ITS'2000, Montreal, Canada; AH2006, Dublin, Ireland, ITS'2008, Montreal, Canada; ECTEL2010, Barcelona, Spain. She is on the editorial boards of journal UMUAI, User Modeling and User Adapted Interaction, ACM TIIS Transactions on Intelligent Information Systems, Associate Editor of International Journal of Artificial Intelligence in Education and IEEE Transactions on Learning Technologies.  She is president of the International Artificial Intelligence in Education Society.



מועד המפגש: יום רביעי, 09.03.11, ג' אדר ב' תשע"א:

                    15.45-16.15 - התכנסות, וכיבוד קל

                    16:15-17:45 - הרצאה ודיון

מקום המפגש: חדר 570, בניין הפקולטה לחינוך, אוניברסיטת חיפה

הרשמה: ההשתתפות במפגש היא ללא תשלום. אנא הירשמו מראש כאן.

איש קשר: לשאלות והבהרות ניתן לפנות לעדי קידרון  (Adi.Kidron@edtech.haifa.co.il).



05.01.11 - Dor Abrahamson, University of California, Berkeley

נשלח 26 בדצמ׳ 2010, 12:37 על ידי Yael Kali   [ עודכן 31 בינו׳ 2011, 3:04 על ידי keren aridor ]

חקירות דיאלקטיות של תובנות מתמטיותהתהוות תצורות דיסציפלינאריות בפעילויות אינטראקטיביות תומכות למידת פרופורציות

Responding to recent calls to develop cognitivist-cum-sociocultural theoretical models of mathematical learning, we present case analyses of students’ creative appropriation of forms emerging from interaction with symbolic artifacts. In this bootstrapping procedure, problem solvers: (1) hook – when a symbolic artifact is first introduced into the interaction space, they engage it because they recognize its contextual utility for enhancing the enactment, explanation, or evaluation of their current solution strategy; then (2) shift – in the course of implementing these new affordances, they notice in these artifacts additional embedded properties as affording a new or reconfigured strategy that better meets domain-general criteria of conciseness, precision, prediction, and – in the case of co-production with a peer – communication, coordination, and collaboration. These new strategies are then sanctioned by the instructor, who views the shift as advancing the child’s process of mathematization closer to disciplinary structures and procedures, in accord with the intervention’s pedagogical objectives. We support and elaborate the proposed constructs with a set of selected episodes from videographed empirical data gathered in a design-based research study that investigated the emergence of mathematical concepts from guided embodied-interaction activity (n=22; ages 9-11). We list and explain critical interaction dimensions enabling such learning.

For further details click here! 


Bio:

Dor Abrahamson (PhD Learning Sciences, Northwestern University, 2004) is an Assistant Professor of Cognition and Development in the University of California, Berkeley’s Graduate School of Education. He studies mathematics learning from the complementary perspectives of cognitive science, socio-cultural theory, and semiotics. Central to his research is the creation of mathematics learning systems. This craft is motivated by an emerging thesis that the human mind is embodied and, therefore, mathematics learning depends on stimulating, simulating, blending, and anchoring imagistic fragments drawn from simple sensorimotor being—students build personal meaning for disciplinary notation through guided interactions and abductive inference.

Abrahamson directs the Embodied Design Research Laboratory. EDRL projects are typical of the design-based research multi-disciplinary approach: inspired by all students’ capacity to deeply understand mathematics subject matter, such as rational numbers, probability, and statistics, and driven by specific conjectures as how to engender such understanding, EDRL members build task-based activities involving mixed-media materials they engineer, construct, and iteratively modify. By analyzing student multi-modal behaviors—speech, gesture—as they engage in these activities, EDRL develops theoretical models of learning linked to pragmatic design frameworks.

1-10 of 18