23.12.15 - Learning About Big Data - ד"ר עינת גיל

נשלח 17 בדצמ׳ 2015, 2:44 על ידי adi kidron   [ עודכן 24 בדצמ׳ 2015, 6:43 ]

Learning about big data among Secondary School Students in a technology-supported collaborative learning environment
ד"ר עינת גיל - אוניברסיטת טורונטו


רביעי 23.12.15

15:45 – 17:45

בניין הפקולטה לחינוך, חדר 362


התכנסות וכיבוד קל בשעות 15:45-16:15. ההרצאה תחל בשעה 16:15.



תקציר ההרצאה

Alongside the thematic program at the Fields Institute, a short unit on learning about big data was designed and implemented in a Toronto secondary school. This three-week interdisciplinary informal statistics unit was developed to allow students in a 12th grade Mathematics for Data Management course to explore both small and big data using inquiry and collaborative approaches. In one of the activities, the learning trajectory was guided through an Interactive Orchestrated Learning Space (IOLS; Gil & Slotta, 2015), inspired by recent smart classroom and knowledge community approaches. The design and pedagogical approach allowing for the introduction of ideas relating to the use of big data in secondary school will be discussed and findings about students’ learning from a mixed methods study will be presented.


ד"ר עינת גיל
פוסט דוקטורנטית במחלקה לסטטיסטיקה באוניברסיטת טורונטו ולשעבר ב Fields Institute למחקר במתמטיקה. פיתחה תוכנית והובילה מחקר בשיתוף פעולה עם פרופ' (OISE) Jim Slotta המשלב חשיבה סטטיסטית, למידה על ביג דטה ועיצוב סביבת למידה בין-תחומית ואינטראקטיבית בכיתה חכמה עתירת-טכנולוגיה לתלמידי תיכון בטורונטו. בוגרת תואר שני במגמה לטכנולוגיות בחינוך ודוקטורט בחינוך מתמטי מאוניברסיטת חיפה. מחקריה, בהנחיית פרופ' בן-צבי, התמקדו בטיפוח חשיבה הסקתית בלתי פורמלית של תלמידים וחקירת השפעה לאורך זמן של הלמידה על חשיבתם, בסביבות למידה מבוססות-חקר ועתירות-טכנולוגיה. לעינת ניסיון רב בפיתוח סביבות למידה עתירות-טכנולוגיה לקהלים שונים. מחקריה התפרסמו והוצגו בכנסים ולצידם יצאו לאור כמה ספרי פעילויות לתלמידים ולמורים.
Ċ
adi kidron,
17 בדצמ׳ 2015, 4:50
Comments