פרופ' דור אברמסון: נעים ללמוד - רכישת מושגים מתמטיים כפתרון בעיות מוטוריות במרחב טכנולוגי מעוצב

נשלח 29 באוק׳ 2013, 6:19 על ידי Yotam Hod   [ עודכן 29 באוק׳ 2013, 6:20 על ידי keren aridor ]
מתוך פרוייקט של מחקר עיצוב על למידה מתמטית גופנית בסביבות עתירות טכנולוגיה עולה ההצעה התיאורטית לבחון את ההתפתחות המושגית של הפרט כתוצר של פעילות מערכות דינמיות אורגניות במעש סוציו-חברתי מתווך. ההרצאה תיבנה על מושגים תאורטיים ממספר מקורות: פסיכולוגיה אקולוגית, אנתרופולוגיה תרבותית, חקר רכישת כישורים מוטורים, ומנהגי-מודעות סומטית. אפתח את הרעיון של 'שדה מקדם תנועה מכשירית'. בשדה זה משולבים לתוך תהליכי פתרון-בעיות מוטוריות, חפצים שמערערים תיאומים קואורדינטיביים קיימים. כתוצאה מכך מתקבלים איזונים דינמיים חדשים, אשר בהמשך מסומנים במערכות הסמיוטיות של דיציפלינת-היעד. כך משולבת למידה קונסטרוקטיביסטית תנועתית של מושגים מופשטים יחד עם נקודת מבט הידודית לגבי תפקידיהם של סוכנים חברתיים בתיווך מונחה של כישורים בעלי ערך תרבותי. תזה זו תודגם בעזרת קטעי ווידאו מראיונות קליניים מעשיים עם מתנדבים בני 11-9 שהשתתפו בפעילות חקר עם מכשיר אימון תנועה מעוצבת. בהרצאה אציג ואנתח בעזרת קטעים אלו דוגמאות לשינויים "חלקים" ו"מקוטעים" בסכמות האופרטיביות מהן נירקמים מושגים מתמטיים.

Dor Abrahamson is an Associate Professor of Cognition and Development: Secondary Mathematics Education, in the Graduate School of Education, University of California at Berkeley. Abrahamson is a design-based researcher who develops and
evaluates theoretical models of mathematics learning and teaching by analyzing empirical data collected during implementations of his innovative pedagogical design. Drawing on embodiment and sociocultural perspectives, Abrahamson views grounded learning as formal signification of informal knowledge. He focuses on student and teacher use of various modalities, media, discursive genres semiotic systems, metaphor, and inference as they coaccomplish the reconciliation of perceptually immediate and culturally mediated constructions of situated phenomena.

מועד המפגש: יום רביעי, 13.11.13 - בניין הפקולטה לחינוך, חדר 362 
15:45-16:15 - התכנסות וכיבוד קל 
16:15-17:45 - הרצאה ודיון
Comments