ד"ר קריסטה אסטרהן - מורים מת"חברים": תיווך ונוכחות מורים בשיח תלמידים מקוון

נשלח 14 בינו׳ 2013, 5:18 על ידי Yotam Hod   [ עודכן 14 בינו׳ 2013, 6:57 על ידי keren aridor ]
יש הסכמה אמפירית ותיאורטית רחבה בנוגע לתפקידו המרכזי של שיח מובנה ומושכל ללמידה ולהתפתחות קוגניטיבית (לסקירה מקיפה: Resnick, Asterhan & Clarke, forthcoming ). הסקירה מעלה גם את חשיבותו של תיווך השיח ע"י מומחים (מורים, חונכים, הורים) לפני, תוך כדי ואחרי השיח. השאלה היא האם ניתן לצפות לדפוסים דומים כאשר השיח והתיווך עוברים למרחב המקוון? בהרצאה זו אדון באיפשורים ובמגבלות המשוערים והנחקרים של שיח מקוון לצורכי למידה ושל תיווך ע"י מומחה של שיח זה. אטען כי למרות שהניסיונות הראשונים אשר פותחו לתמיכה חכמה נבנו על המודל של תיווך אפקטיבי בהקשרי פנים-אל-פנים, ממצאים ראשוניים מראים כי לא תמיד ניתן להכליל מההקשר האחד לשני. לבסוף ארחיב את דיון ואציג ממצאים ראשוניים של מחקר על תקשורת מורים-תלמידים במרחב הפייסבוק ואדון בסוגיות העולות ממחקר זה.


Dr. Christa Asterhan is a Lecturer at the Hebrew University's School of Education since July 2010. She obtained her Ph.D. (2007) in Educational Psychology from the Hebrew University and a B.A. in Psychology and the B.A. Honorary Program from Haifa University. She was a post-doctoral associate with Lauren Resnick at the Learning Research and Development Center, Pittsburgh, and the Pittsburgh Science of Learning Center (PSLC). Her research focuses on cognitive and social aspects of learning through verbal interaction with other humans, in face-to-face as well as computer-mediated settings. Among others, she studies the effect of peer argumentation and peer refutation on conceptual change learning, discourse goals in argumentation and collaborative learning, computer-mediated discussion tools in classrooms, teacher support of peer group discussions and teacher-student interactions in social networks technology.
Comments