שלושה דוקטורנטים - עינת גיל, יקי דיין ויותם הוד - ממצאים ראשוניים מעבודות הדוקטורט

נשלח 11 באפר׳ 2013, 21:22 על ידי Yotam Hod   [ עודכן 27 במרץ 2015, 0:10 על ידי keren aridor ]

אנחנו שמחים להזמין אתכם למפגש התשיעי בסמינר המגמה לטכנולוגיות בחינוך בתשע"ג: "אדם, חינוך וטכנולוגיה". במפגש יציגו שלשה דוקטורנטים, עינת גיל, יקי דיין ויותם הוד, ממצאים ראשוניים מעבודות הדוקטורט שלהם.

 

הרצאתה של עינת גיל תדון בקידום חשיבה סטטיסטית הסקתית בלתי פורמלית באמצעות סביבת למידה מבוססת-חקר עתירת-טכנולוגיה.

הרצאתו של יקי דיין תתמקד בשימוש במשחקים רציניים לקידום למידת מדעים בשעות הפנאי.

הרצאתו של יותם הוד תדון במסגרת תיאורטית להוראה ולמידה על קהילות למידה.



הסמינר, שיערך בשפה העברית והאנגלית, יתקיים ביום רביעי, ה-24.4.2013, בשעות 15:45 – 17:45, בבניין הפקולטה לחינוך, חדר 362.

Promoting Informal Inferential Statistical Reasoning in an Inquiry-Based Learning Environment: Could There Be a Long Term Effect?

Einat Gil

האם עשויה להיות השפעה לאורך זמן של למידה משמעותית בגיל צעיר על החשיבה הסטטיסטית בגיל מבוגר יותר? כיצד ניתן לבדוק השפעה זו באופן מעמיק? ההצגה בסמינר המגמה מתבססת על מחקר לתואר שלישי בו נבדקו דרכי החשיבה הסטטיסטית של תלמידים בחטיבת ביניים, שהשתתפו בתוכנית המפתחת חשיבה סטטיסטית הסקתית בלתי פורמלית בסביבת למידה מבוססת-חקר ועתירת-טכנולוגיה שלוש שנים קודם לכן (פרויקט מחקר ופיתוח קשורים). המחקר עקב אחר תלמידים המסיקים מסקנות מבוססות נתונים ממדגם לאוכלוסייה בפעילויות חקר, תוך היעזרות בכלי טכנולוגי אינטואיטיבי (TinkerPlots) בהקשרים שונים. 

הצגה זו תציג חלק מממצאי המחקר העוסק בשאלות הללו בהקשר של חינוך סטטיסטי, במטרה להראות השפעה ארוכת טווח של סביבת הלמידה על החשיבה ההסקתית הבלתי פורמלית של תלמידים בכיתה ט'.

עינת גיל היא דוקטורנטית בחוג לחינוך מתמטי בהנחיית פרופ' דני בן-צבי, ובעלת תואר שני מטעם המגמה לטכנולוגיות בחינוך באוניברסיטת חיפה.  לעינת מומחיות וניסיון רב שנים בעיצוב סביבות למידה המעודדות חקר ועתירות-טכנולוגיה, וכתבה שלושה ספרים במסגרת המרכז למחקר ופיתוח של אורט וכמה תכניות במסגרת הפקולטה לחינוך באוניברסיטת חיפה. כיום היא מלמדת בקורסים ובהשתלמויות למורים ולרכזי תקשוב ומלווה יוזמות חינוכיות.

Serious Games to Advance Extracurricular Science Learning

Yaki Dayan

ילדים אוהבים לשחק משחקי מחשב - האם נוכל לעניין אותם לשחק משחקים לימודיים רציניים בשעות הפנאי? במחקר המעצב מודל להפעלת משחק מחשב "רציני" בשעות הפנאי  (בהנחיית פרופ' יעל קלי) צצות ועולות סוגיות רבות הקשורות למתח בין הסביבה הלא-פורמאלית למשחק הלימודי "קווסט אטלנטיס", משחק רציני לקידום למידת מדעים שפותח בארה"ב באוניברסיטאות אינדיאנה ואריזונה. במפגש יוצגו דוגמאות למתחים כאלה  וממצאים ראשוניים מהמחקר. 

יקי דיין - דוקטורנט במגמה לטכנולוגיות בחינוך, בהתמחות בשימוש במשחקים רציניים לקידום למידת מדעים. בעל תואר שני בהצטיינות במגמת טכנולוגיות בחינוך, אוניברסיטת חיפה, ותואר בהנדסת חשמל מהטכניון. יקי מתמחה היום בשילוב אייפדים ואפליקציות iOS בחינוך, הוראה והדרכה.

A Theoretical Framework for Teaching and Learning about Learning Communities

Yotam Hod

Learning Communities have been an essential construct of the learning sciences and computer-supported collaborative learning (CSCL) for over 20 years now. While a great deal is known about what they are and how to design them, they have not spread into the mainstream of education. Perhaps a part of this reason is that there are still many unexplored areas and unknowns about learning communities. For example, how do newcomers enculturate learning community practices? This presentation will focus on explaining an adapted framework for teaching and learning about learning communities, which emerged after extended experience in our own Educational Technologies Program. The presentation will focus on the theoretical aspects of the framework, explaining how it works as well as the design of a course upon which it is grounded.

Yotam Hod is a doctoral student at the Educational Technology Program, under the supervision of Prof. Dani Ben-Zvi. He is part of the Faculty of Education's excellence program for doctoral students. Yotam has experience as a technology coordinator and assistant principal of a New York City High School, and was recently the coordinator of Digital Cities, a co-existence project between Arab and Jewish educators with a focus on leadership and technology.

Comments