אודות‏ > ‏

בוגרי המגמה


בוגרי ובוגרות המגמה משתלבים במגוון תחומי תעסוקה, לדוגמה: מחקר, הנחיה, ריכוז והדרכה של שינוי חינוכי בסביבות עתירות טכנולוגיה במערכות חינוך פורמאליות ובלתי פורמאליות; עבודה במחלקות הדרכה של ארגונים, כגון תעשיות הידע (תעשיות הי-טק ואד-טק); עיצוב, פיתוח והערכה של סביבות למידה והדרכה מוגברות טכנולוגיה, תוכנות, ומשחקים חינוכיים; הוראה במוסדות להשכלה גבוהה, במכללות למורים, וכן בבתי ספר המטמיעים טכנולוגיות למידה.

הנכם מוזמנים להכיר חלק מבוגרינו:

סוזנה גלנטה, בוגרת מחזור ט', תואר שני

נשלח 4 בנוב׳ 2017, 12:54 על ידי keren aridor   [ עודכן 4 בנוב׳ 2017, 13:05 ]

נובמבר, 2017

סיימתי את לימודי במגמה בהצטיינות בשנת 2015. נהנתי מאוד מהם וחוויתי צמיחה עצומה בפן המקצועי וגם האישי. למעשה, הלימודים הוסיפו לי עומק וקיבלתי כלים רבי ערך ששידרגו את העבודה שלי בצורה משמעותית ביותר. במקור אני מורה לאנגלית ואני בעלת ניסיון של של כ-30 שנה. 

מאז 2009 הובלתי פרויקטים אינטרנטים שיתופיים עם כיתות מחו"ל לצורך למידה אוטנתית של השפה וחיבור תלמידיי לעולם שמחוץ לכותלי הכיתה, ועל כן זכיתי בפרס נחמה שני ז"ל ליישום תקשוב בחינוך. ב-2011 נבחרתי להיות באקדמיה למורים הראשונה של גוגל וכך הפכתי ל-Google Certified Innovator. 

הגעתי ללימודים במגמה עם רצון להמשיך להתפתח וללמוד. ובכן, לאחר לימודיי מצאתי את עצמי פותחת בדרך חדשה מחוץ לבי"ס תיכון שבו עבדתי כמורה. מאז היו לי תפקידים שונים ועסקתי בפרויקטים מגוונים וחדשנים. בשנות 2015-2016 הייתי מנהלת פרוייקט רב תרבותי שחיבר בין בני נוער ערבי ויהודי בשישה בתי ספר ברשת אורט ישראל, שכונה "Hangouts for Negotiation", בשיתוף עם שגרירות ארה"ב וחברת גוגל. הייתי גם אחראית על עיצוב סביבת הלמידה והכשרת המורים בפרויקט.

לאחר מכן, הייתי מדריכה פדגוגית בפרקטיקום ומרצה בדידקטיקה לסטודנטים להוראת אנגלית במכללת בית ברל. שם הובלתי פרויקט רב תרבותי "Shared Education" בשיתוף עם מט"ח. כיום אני מרצה בקורסים על שילוב טכנולוגיות בהוראה במכללת סמינר הקיבוצים (במסלול של הוראת אנגלית) ובמכללת גורדון (במסלול של הוראת ספרדית). בנוסף, אני עובדת בתיכון הווירטואלי של מט"ח ושם אני מפתחת תוכן ומלמדת קבוצה שמורכבת מתלמידות מרקעים ומקומות שונים בארץ. בחודש אוקטובר אחרון הייתי אחד הדוברים מה-LTSIG strand של ה-IATEFL בכנס בינלאומי במלטה  -"English for 21st Century Skills"- ובו דיברתי על "Preparing for Life in a Multicultural and Interconnected World".

ניר תדהר, בוגר מחזור ו', תואר שני

נשלח 25 באוק׳ 2017, 0:50 על ידי keren aridor   [ עודכן 4 בנוב׳ 2017, 12:59 ]

תמונת פרופיל.jpg

אוקטובר, 2017

שמי ניר תדהר, כיום מנהל למידה גלובלי בחברת סטרטסיס - החברה המובילה בעולם בתחום ההדפסה בתלת מימד. אב לשלושה בנים שובבים, נשוי לסוניה, גר ברחובות.

כיום אני אחראי על עיצוב תפיסת הלמידה בארגון, פיתוח וניהול תהליכי למידה והכשרות משלב הכניסה לארגון, הכשרות מקצועיות לעובדים ומנהלים ועד פתרונות למידה מותאמים ללומד לפיתוח אישי ומקצועי. סטרטסיס מונה כ 2500 עובדים על פני כ 30 מדינות. 600 עובדים בישראל, כ 1500 ברחבי ארה"ב
 והשאר ברחבי העולם.

לפני סטרטסיס עבדתי כיועץ פיתוח הדרכה עצמאי, מנהל צוות פיתוח הדרכה בפלאפון ומנהל מחלקת הדרכה וטכנולוגיות למידה בפלאפון.
בנוסף, אני עובד כיועץ לתהליכי למידה וניהול וכמרצה על עולם הלמידה בכלל ותהליכי הדרכה ולמידה בארגונים בעידן המידע בפרט.

הלימודים במגמה פתחו לי אופק חדש על המקצוע וגרמו לי להתאהב מחדש בעולם הלמידה (אני בתחום כבר 17 שנה, כמו בנישואין ארוכים צריך מדי פעם למצוא סיבות להתאהב מחדש):

חוויתי על בשרי חווית למידה משמעותית, עמוקה, מרגשת וקהילתית. הבנתי כמה חווית למידה משמעותית יכולה להיות מעוררת ומעצבת ברמה האישית והמקצועית.


נחשפתי ועבדתי מקרוב עם סגל המגמה שהקנה לי ידע רב, עומק ואושר מקצועי אבל בעיקר איתגר אותי וגרם לי להתפתח ולפתח יכולות ומיומנויות חדשות שלא היו מפותחות מספיק- דרך האינטראקציות האישיות, המטלות בקורסים, סמינריונים ועבודת קבוצתיות ובעיקר בתהליך כתיבת התיזה בהנחייתה של יעל קלי המדהימה!

למדתי רבות ובצורה עמוקה על תיאריות למידה, שיטות, כלים וטכניקות ועל למידה בחינוך והעמקתי את הידע התיאורטי שלי.

למדתי מיומנויות למידה חדשות- למדתי לחקור, השתפרתי בחיפוש בכתיבה ובקריאה,  והתאהבתי בעולם המחקר האקדמי, אליו אני מקווה לחזור בעתיד.

והכי חשוב- למדתי ללמוד ונהניתי מאוד!

מור קאשי, בוגרת מחזור י', תואר שני במגמה

נשלח 18 באוק׳ 2017, 23:20 על ידי keren aridor   [ עודכן 4 בנוב׳ 2017, 13:01 ]



אוקטובר, 2017

שמי מור, אני בוגרת תואר ראשון בחינוך מיוחד ותואר שני בטכנולוגיות בחינוך. 

התחלתי את הלימודים במקביל לעבודתי כמורה, מפני שהרגשתי שאני רוצה ללמוד ולהתפתח. הלימודים במגמה היו שונים מכל מה שהכרתי וחוויתי בעבר! המרצים לא העבירו לנו את הידע וסיכמו עבורנו את המאמרים. לראשונה- האחריות על הלמידה הייתה שלי (לקרוא את המאמר ולבצע משימות שונות בבית ביחד או לבד) ובכיתה עשינו הרבה דברים שהם לא לסכם את המאמר או לקרוא אותו (מעגלי רפלקציה על תהליך הלמידה, דיוני עומק על נושאים שעולים מהמאמרים, העמקה והבנייה של המאמר בכיתה, עבודה בקבוצות וכו). תהליך הלמידה היה מרתק ומשמעותי עבורי!! 

עם סיום לימודי התואר השני, יצאתי לדרך חדשה וכעת אני עובדת בעמותת תפוח. במסגרת התפקיד שלי אני מייעצת למורים כיצד לעצב שיעורים המותאמים לחיים בחברת המידע בשילוב טכנולוגיות וכלים דיגיטליים.

אני מרגישה שבזכות הלימודים במגמה, יש לי את היכולת, הידע והכלים לבצע את התפקיד בהצלחה. אני נעזרת על בסיס יום יומי במאמרים שקראנו ושואבת המון השראה ורעיונות מהאופן שבו חוויתי את תהליך הלמידה במגמה ומהדרך שבה המרצים עצבו את סביבות הלמידה עבורנו. בנוסף, התקבלתי לתכנית העמיתים של MindCET (תכנית יזמות למורים). הפרויקט שלי עוסק בנושא של 'אוריינות דיגיטלית' וכמובן שההשראה הגיעה מהקורס של ד"ר שרית ברזלי בנושא 'אוריינות דיגיטלית' שהיה משמעותי במיוחד עבורי. 
אין לי ספק שלולא הלימודים במגמה לא הייתי נמצאת במקום שאני בו היום. 
תודה רבה! 
מור

ד"ר יקי (יעקב) דיין, בוגר תואר שלישי במגמה

נשלח 28 ביוני 2016, 0:31 על ידי keren aridor   [ עודכן 4 בנוב׳ 2017, 13:00 ]



יוני, 2016

למגמה לטכנולוגיות בחינוך הגעתי מתוך רצון עז להבין לעומק את הקשר בין טכנולוגיות לבין חינוך, למידה, הנעה והנאה. לרכוש עבורי את הכלים להבחין בין טפל ועיקר, בין פופוליזם ודעות לבין עובדות ותיאוריות למידה שונות. 

אני לא מגיע מרקע ״רגיל״ של חינוך. מהנדס אלקטרוניקה (טכניון), עם הרבה מאוד שנים בהייטק, בית ש״נושם״ חינוך, ושנים של התנדבות בתחום החינוך הא-פורמלי ועשיה חינוכית בתנועת הצופים. למרות (ואולי בזכות) רקע זה, פרופ׳ יעל קלי הסכימה להנחות אותי בדרכי במסלול הישיר לדוקטורט. את ההמלצה הטובה ביותר קיבלתי ביום הראשון להגעתי לאוניברסיטה מפרופ׳ דני בן-צבי. הוא יעץ לי לא להסתכל על כותרות הקורסים - אלא על מי שמעביר אותם. לקחת מכל אחד מהם לא רק את מה שהוא מלמד, אלא גם להכיר את אישיותו, דעותיו ועשייתו. המלצה מעולה זו אני מעביר בחום הלאה - עבורי זה הפך את תקופת הלימודים והמחקר במגמה למשמעותית, מאתגרת אינטלקטואלית, ומהנה. 

כשהתחלתי את דרכי במגמה כלל לא היה לי ברור מה אעשה עם זה בסוף הדרך. בשבוע שבו קיבלתי את ההודעה שהדוקטורט אושר סופית - נהיה לי ברור שמה שאני רוצה לעשות ״כשאהיה גדול״ זה ליצור שינוי משמעותי בשטח. חיבור בין יזמויות בתחום טכנולוגיות בחינוך לבין מערכות החינוך השונות ברמה הלאומית. כאיש עסקים, ״הצלחה״ נחשבת בעיני מעבר ליישום מחקרי על מספר קטן של תלמידים. הצלחה בעיני משלבת הצלחה עיסקית עם מצוינות ושילוב נכון של טכנולוגיות לקידום הלמידה. 

לכן יזמתי והקמתי את ״אדטק ישראל״ - גוף עסקי המאגד בתוכו את כל היזמים, הסטארטאפים, והחברות בתחום טכנולוגיות בחינוך. (http://edtech.org.il). ישנם בארץ כ- 120 סטארטאפים וחברות בתחום, ולחלקם מוצרים מעולים שזוכים גם להצלחה בינלאומית. לעשיה שלי הצטרפו רבים וטובים - שמאמינים שלישראל יש את היכולה להיות בחוד החנית של תחום החינוך בעולם, ושחיזוק משמעותי של הסקטור העסקי הזה יוביל למגוון רחב של רעיונות חדשניים וטכנולוגיות מתקדמות שישפיעו על מערכת החינוך הישראלית הצמאה לשינוי. 

בחודש יוני 2016 יתקיים כנס האדטק הישראלי הראשון, אותו יזמתי. בכנס זה תציג תעשית האדטק הישראלית את מיטב מוצריה בפני אנשי חינוך, משלחות בינלאומיות,  מובילי דיעה ויזמי אדטק מרחבי העולם. http://www.edtechsummit.org.il. אני מאמין שכנס כזה הינו עוד נדבך חשוב בקידום הטכנולוגיות בחינוך ברמה הלאומית. נתראה שם!

טלי בן ארוש, בוגרת מחזור ו', תואר שני

נשלח 28 ביוני 2016, 0:24 על ידי keren aridor   [ עודכן 4 בנוב׳ 2017, 13:01 ]


אפריל , 2014 


רציתי לעדכן אתכם שהתחלתי דרך חדשה בחברת משחקי המחשב. אני לוקחת חלק בפרויקט העוסק בפיתוח עברית כשפה שנייה ב- 300 בתי ספר בעולם. מטרת הפרויקט היא לעשות דיגיטציה מושכלת לכל תכנית הלימודים ולהתאימה למאה ה-21.

חלק ניכר מתפקידי הוא לחקור טכנולוגיות, כמו למשל: משחקים חינוכיים, אפליקציות, ספרים דיגיטליים, עולמות וירטואליים וכמובן משחקת המון.

 

על בסיס חקירה זו, אני מאפיינת את המוצרים ומשלבת את הטכנולוגיה המתאימה בפרויקט.

רציתי להגיד המון תודה על הידע שרכשתי במגמה! אחת הסיבות שהתקבלתי לתפקיד היא העובדה שאני בוגרת תואר שני בטכנולוגיות בחינוך. התואר פותח לי דלתות רבות והזדמנויות להתפתח, לפתח ולהוביל פרויקטים פורצי דרך!

תודה רבה על קורסים מעשירים, יחס נעים ואכפתי, דלת פתוחה.


בברכה,

טלי

1-5 of 5