אודות‏ > ‏

חדשות המגמה


ברכות חמות לתלמידי המגמה על ההצגות המצויינות בכנס צ'ייס.

נשלח 21 בפבר׳ 2018, 22:30 על ידי keren aridor


חברי וחברות קהילה יקרים, 

 

אנו מברכים את תלמידי ותלמידות המגמה לטכנולוגיות בחינוך וכן את חברי סגל המגמה לטכנולוגיות בחינוך על השתתפותם הפעילה בכנס צ'ייס השלושה-עשר לחקר חדשנות וטכנולוגיות למידה "האדם הלומד בעידן הטכנולוגי". 

 

כנס צ'ייס נועד לשמש במה להצגת מחקרים, העוסקים בטכנולוגיות למידה ובחדשנות טכנולוגית, לקדם קיומו של דיאלוג מחקרי-אקדמי על נושאים אלו ולתרום לגיבושה של קהילת חוקרים בתחומי החדשנות וטכנולוגיות הלמידה בישראל. 


תלמידי המגמה וחברי הסגל, אשר הציגו בכנס הם:

  1. סיגל סימון, ד"ר שרונה ט. לוי: פיתוח של חשיבה מערכתית מתוך למידת כימיה דרך חקירת מודלים ממוחשבים מבוססי סוכנים.
  2. אסנת ר' זוהר, ד"ר שרונה ט. לוי: אנרגיה והקשר הכימי: אינטראקציה עם אטומים וכוחות באמצעות הסימולציה הממוחשבת ELI-Chem. 
  3. טליה שלומי אילוז, ד"ר שרית ברזלי: תרומתם של מארגנים גרפיים למיזוג מקורות מידע מרובים. 
  4. פאיז עבד, ד"ר שרית ברזלי: קריטריונים אפיסטמיים של תלמידים להערכת סרטוני יוטיוב. 
  5. תמר נוביק, פרופ' דני בן-צבי: קידום למידה בת-קיימא של מורים באמצעות טיפוח קהילת מעשה בית ספרית מוגברת טכנולוגיה. מאמרה של תמר היה מועמד לפרס המאמר המצטיין בכנס.
  6. אסנת אטיאס, מיה בנישו, ד"ר רחל לוין-פלד, ד"ר אורנית שגיא, פרופ' אילת ברעם-צברי, פרופ' יעל קלי: מדע אזרחי בבית הספר: כיצד מדע אזרחי וחינוך למדעים יכולים לתמוך זה בזה? 
  7. חוה בן-חורין אברמסקי, פרופ' יעל קלי, פרופ' טלי טל: שימוש בטכנולוגיה לתמיכה בשילוב של ידע תוכן וידע אפיסטמי על מנת לתמוך בחשיבה מדעית-חברתית. 

חברי סגל המגמה, שהשתתפו באופן פעיל בכנס:

  • פרופ' דני בן-צבי, ד"ר שרית ברזלי, פרופ' יעל קלי, ד"ר אורנית שגיא - חברי וועדת התוכנית
  • פרופ' דני בן-צבי וד"ר שרית ברזלי - יו"ר מושב.

כל הכבוד למציגות ולמציגים והצלחה רבה בכנס!

 

סגל המגמה לטכנולוגיות בחינוך

ברכות חמות לד"ר שרית ברזלי על תפקידה החדש - ראש המגמה לטכנולוגיות בחינוך

נשלח 20 בפבר׳ 2018, 21:26 על ידי keren aridor

אנחנו שמחים לברך את ד"ר שרית ברזלי 
על תפקידה החדש - ראש המגמה לטכנולוגיות בחינוך, 
החל מיום חמישי, 1.3.2018.

שרית יקרה,
 אנחנו שמחים איתך, 
מאחלים לך הצלחה רבה בתפקיד החדש
ומצפים לדרך משותפת וחדשה!

סגל המגמה לטכנולוגיות בחינוך

תוצאת תמונה עבור ‪flowers‬‏

ברכות חמות לפרופ' דני בן-צבי על בחירתו לעמוד בראשות החוג ללמידה, הוראה והדרכה

נשלח 20 בפבר׳ 2018, 21:07 על ידי keren aridor

אנחנו שמחים וגאים בפרופ' דני בן-צבי 
על  בחירתו לעמוד בראשות החוג ללמידה, הוראה והדרכה לשלוש השנים הקרובות. 
דני יכנס לתפקידו החדש ביום חמישי, 1.3.2018. 

דני יקר, אנחנו שמחים איתך, מברכים אותך ומאחלים לך הצלחה רבה בתפקיד החדש! 

סגל המגמה לטכנולוגיות בחינוך

תוצאת תמונה עבור ‪flowers‬‏

מפגש הקהילתי הראשון של "מדע אזרחי בבית הספר"

נשלח 20 בפבר׳ 2018, 0:17 על ידי keren aridor   [ עודכן 20 בפבר׳ 2018, 0:19 ]

שלום לכולם,

 

אנו שמחים להזמינכם למפגש הקהילתי הראשון של "מדע אזרחי בבית הספר", שיתקיים ביום ראשון 4.3.18 בשעה 16:00 במרחב הלמידה העתידי, בקומה התחתונה של בניין החינוך באונ' חיפה. 


נפתח בהצגת הרציונל של "מדע אזרחי בבית הספר" - Taking Citizen Science to School מרכז מצוינות מחקרית חדש, לפיתוח גישות ללמידה משמעותית, הנתמך על ידי הקרן הלאומית למדע ומשרד החינוך ומורכב מחוקרים מהטכניון ומאונ' חיפה. מטרתנו לפתח, להפעיל ולחקור מודלים ללמידה באמצעות מדע אזרחי המגשרים בין בית הספר והחברה. 


נמשיך בתיאור קצר של מדע אזרחי בארץ ובעולם (חומר רקע על מדע אזרחי ניתן לקרוא כאן וכאן), ואת הזמן הארי נקדיש לחשיבה משותפת על ההזדמנויות ללמידה, האתגרים בהפעלה והמשאבים הדרושים לשילוב פרוייקטים של מדע אזרחי בהוראת המדעים בבתי הספר.

במידה והמפגש מתאים ורלוונטי עבורכם:

1.    הירשמו כדי שנוכל להיערך מבחינת המיקום והכיבוד: goo.gl/wJyYc2

2.     אנא הפיצו למתעניינים ולמתעניינים פוטנציאליים והזמינו אותם להצטרף אליכם ואלינו.  

בברכה,


דני בן-צבי, טלי טל, יותם הוד, יעל קלי, אורנית שגיא ואילת ברעם-צברי

 



ברכות חמות לד"ר יותם הוד

נשלח 4 בפבר׳ 2018, 6:02 על ידי keren aridor   [ עודכן 4 בפבר׳ 2018, 6:19 ]

תמונת איש קשראנחנו שמחים לברך את ד״ר יותם הוד על זכייתו במענק המחקר "מארי קירי" לחוקר יחיד, במסגרת תכנית המחקר האירופית Horizon 2020, עבור הצעתו: "פיתוח זהותם של לומדים כבוני ידע" (The Development of Students' Identities as Knowledge Builders). 

המענק ני
תן לחוקרים הטובים והמבטיחים ביותר בעולם. הצעתו של יותם נבחרה מבין אלפי הצעות שהוגשו על ידי חוקרים מכל תחומי הדעת ובכל שלבי הקריירה שלהם. הבחירה בהצעתו של יותם הינה ראיה לרלוונטיות ולחשיבות של מחקרו והבעת תמיכה משמעותית בו.

המענק ניתן למשך שנתיים למטרות למידה ושיתוף פעולה מחקרי בינלאומי, שיוביל לקידום המחקר ולקידום החברה האירופאית. שנות המענק מתחלקות לשנת שהות אחת באוניברסיטה בחו"ל ושנה אחת באוניברסיטה בארץ. 

יותם, אנחנו גאים בך על ההישג החשוב והראוי לציון הזה. 
יותם יקר, המון בהצלחה, נתגעגע אליך בשנה הבאה!

הצד האפל של הטכנולוגיה: ערב עיון טרום כנס צ'ייס (19.2.18)‎

נשלח 1 בפבר׳ 2018, 7:22 על ידי keren aridor


אירוע טרום כנס האדם הלומד בעידן הטכנולוגי
הכנס השלושה-עשר לחקר חדשנות וטכנולוגיות למידה ע"ש צ'ייס

 

HEADER3

ערב עיון
הצד האפל של הטכנולוגיה:
איך לפתח כישורי הישרדות במרחב הדיגיטלי?

יום שני, ד באדר תשע"ח, 19 בפברואר 2018
בקריית האוניברסיטה הפתוחה ע"ש דורותי דה רוטשילד, דרך האוניברסיטה 1, רעננה
(הכניסה לחניה דרך צומת רעננה צפון; החניה ללא תשלום)

 

16:15

התכנסות וכיבוד קל

  

  

16:30

מושב ראשון: התנהגות במרחב הדיגיטלי

יו"ר: פרופ' ניצה גרי, המחלקה לניהול ולכלכלה, האוניברסיטה הפתוחה

  

  

פרופ' אופיר טוראל, California State University, Fullerton & University of Southern California
"הצד האפל" של שימוש בטכנולוגיות: אתגרים ודרכי התמודדות

  

  

פרופ' אינה בלאו, המחלקה לחינוך ולפסיכולוגיה, האוניברסיטה הפתוחה
הונאה דיגיטלית ואנלוגית בלמידה: קל יותר ברשת?

  

  

אמיר וינר, שה"ם - המרכז לשילוב טכנולוגיות בהוראה מרחוק, האוניברסיטה הפתוחה
הצד האפל של 
Learning Analytics

  

  

18:00

הפסקה

  

  

18:15

מושב שני: יחסים בין אנשים בתוך ומחוץ למרחב הדיגיטלי

יו"ר: פרופ' יורם עשת-אלקלעי, המחלקה לחינוך ולפסיכולוגיה, האוניברסיטה הפתוחה

  

  

איתי ברוןAgree Online
חינוך ליישוב סכסוכים דיגיטליים בין ילדים ובני נוער

  

  

ד"ר שיר אתגר, המרכז לחקר חדשנות בטכנולוגיות למידה, האוניברסיטה הפתוחה
האם שימוש בסמארטפונים משפיע על אינטימיות זוגית?

  

  

סיום משוער בשעה 19:30

  

ההשתתפות ללא תשלום על בסיס הרשמה מראש
בטלפון 3337* (03-5114412) או לחצו כאן

אם נחוץ הסדר הנגשה, נא לפנות לדוא"ל: nagish@openu.ac.il עד 10 ימי עבודה לפני מועד האירוע.

להסרה מרשימת תפוצה

 

 

 

 


ברכות חמות לתלמידי/ות וחברי/ות סגל המגמה לטכנולוגיות בחינוך המציגים בכנס צ'ייס לחקר חדשנות וטכנולוגיות למידה 2018

נשלח 9 בינו׳ 2018, 7:35 על ידי keren aridor   [ עודכן 21 בפבר׳ 2018, 22:28 ]


חברי וחברות קהילה יקרים, 

 

אנו מברכים את תלמידי ותלמידות המגמה לטכנולוגיות בחינוך וכן את חברי סגל המגמה לטכנולוגיות בחינוך המשתתפים בכנס צ'ייס השלושה-עשר לחקר חדשנות וטכנולוגיות למידה "האדם הלומד בעידן הטכנולוגי". 

 

כנס צ'ייס נועד לשמש במה להצגת מחקרים, העוסקים בטכנולוגיות למידה ובחדשנות טכנולוגית, לקדם קיומו של דיאלוג מחקרי-אקדמי על נושאים אלו ולתרום לגיבושה של קהילת חוקרים בתחומי החדשנות וטכנולוגיות הלמידה בישראל. 


תלמידי המגמה וחברי הסגל, העומדים להציג בכנס הם:

  1. סיגל סימון, ד"ר שרונה ט. לוי: פיתוח של חשיבה מערכתית מתוך למידת כימיה דרך חקירת מודלים ממוחשבים מבוססי סוכנים.
  2. אסנת ר' זוהר, ד"ר שרונה ט. לוי: אנרגיה והקשר הכימי: אינטראקציה עם אטומים וכוחות באמצעות הסימולציה הממוחשבת ELI-Chem. 
  3. טליה שלומי אילוז, ד"ר שרית ברזלי: תרומתם של מארגנים גרפיים למיזוג מקורות מידע מרובים. 
  4. פאיז עבד, ד"ר שרית ברזלי: קריטריונים אפיסטמיים של תלמידים להערכת סרטוני יוטיוב. 
  5. תמר נוביק, פרופ' דני בן-צבי: קידום למידה בת-קיימא של מורים באמצעות טיפוח קהילת מעשה בית ספרית מוגברת טכנולוגיה.
  6. אסנת אטיאס, מיה בנישו, ד"ר רחל לוין-פלד, ד"ר אורנית שגיא, פרופ' אילת ברעם-צברי, פרופ' יעל קלי: מדע אזרחי בבית הספר: כיצד מדע אזרחי וחינוך למדעים יכולים לתמוך זה בזה? 
  7. חוה בן-חורין אברמסקי, פרופ' יעל קלי, פרופ' טלי טל: שימוש בטכנולוגיה לתמיכה בשילוב של ידע תוכן וידע אפיסטמי על מנת לתמוך בחשיבה מדעית-חברתית. 

חברי סגל המגמה, שישתתפו באופן פעיל בכנס:

  • פרופ' דני בן-צבי, ד"ר שרית ברזלי, פרופ' יעל קלי, ד"ר אורנית שגיא - חברי וועדת התוכנית
  • פרופ' דני בן-צבי וד"ר שרית ברזלי - יו"ר מושב.

כל הכבוד למציגות ולמציגים והצלחה רבה בכנס!

 

סגל המגמה לטכנולוגיות בחינוך

הזמנה ליום העיון: "Flat space, Deep learning" בהשתתפות פרופ' אריק מזור

נשלח 3 בינו׳ 2018, 7:04 על ידי keren aridor   [ עודכן 4 בינו׳ 2018, 0:38 ]


הנכם מוזמנים ליום העיון של המרכז לקידום למידה והוראה, הטכניון:
"Flat space, Deep learning". 
יום העיון יתקיים ביום חמישי, 11.1.18, בשעות 10:00-12:30 במרכז לקידום למידה והוראה, אולמן 213, הטכניון.

ביום העיון ישתתף:

 Prof. Eric Mazur
Harvard University, Area Dean of Applied Physics
Winner of the first Minerva Prize for Advancements in Higher Education

תכנית הכנס:

10:00-10:10 Opening Remarks, prof P. Lavie  
10:10-11:15 Getting every student ready for every class, Prof E. Mazur  
11: 15-12:10 Flat Space, Deep Learning, Prof  E. Mazur 
12:10-12:30 Flipping Multiple PSE Courses: Can the Students Cope? Prof  D.Lewin  


הזמנה ליום העיון מצורפת.


Brief Bio of Eric Mazur
Eric Mazur is the Balkanski Professor of Physics and Applied Physics at Harvard University and Dean of Applied Physics. He is a prominent physicist known for his contributions in nanophotonics, an internationally recognized educational innovator, and a successful entrepreneur. In education he is widely known for his work on Peer Instruction, an interactive teaching method aimed at engaging students in the classroom and beyond. In 2014 Mazur became the inaugural recipient of the Minerva Prize for Advancements in Higher Education. He has received many awards for his work in physics and in education and has founded several successful companies. Mazur is Chief Academic Advisor for Turning Technologies, a company developing interactive response systems for the education market. Dr. Mazur has widely published in peer-reviewed journals and holds numerous patents. He has also written extensively on education and is the author of Peer Instruction: A User's 
Manual (Prentice Hall, 1997), a book that explains how to teach large lecture classes interactively, and of the Principles and Practice of Physics (Pearson, 2014), a book that presents a groundbreaking new approach to teaching introductory calculus-based physics. Mazur is a sought-after speaker on optics and on education.  

פרופ' מזור יעביר שתי הרצאות:
1. Getting every student ready for every class

Abstract
 The teaching of physics to engineering students has remained stagnant for close to a century. In this novel team-based, project-based approach, we break the mold by giving students ownership of their learning. This new course has no standard lectures or exams, yet students’ conceptual gains are significantly greater than those obtained in traditional courses. The course blends six best practices to deliver a learning experience that helps students develop important skills, including communication,  estimation, problem solving, and team skills, in addition to a solid conceptual understanding of physics. I'll present the course philosophy and pedagogical approach, and show data obtained in four years of teaching this course.

2. Flat Space, Deep Learning

Abstract
Over the past decades there has been a concerted push away from passive lecturing to active engagement in the classroom. A successful implementation, of the so-called flipped classroom requires students to come to class prepared either by reading the textbook or watching a pre-recorded video. A variety approaches have been devised to get students to take responsibility for this, information transfer, but none manage to get all students to participate compromising the in-class activities. I will present a new approach to get every student to prepare for every class using a new social learning platform that uses a combination of intrinsic and extrinsic motivation factors to get every student ready for every class in a course.






השתתפות בצער ד"ר שרונה ט. לוי

נשלח 24 בדצמ׳ 2017, 2:30 על ידי keren aridor

בצער רב אנו מודיעים כי דבורה ג'ון לוי, אמה של ד"ר שרונה ט. לוי נפטרה.

ההלוויה תתקיים בחיק המשפחה. 

השבעה תתקיים החל מיום א' 24/12, ו' בטבת עד יום חמישי 28/12 י' בטבת 
ברחוב ויצמן 42, קומה 4, דירה 15, רחובות.


שרונה יקרה, קהילת המגמה משתתפת באבלך ומחבקת אותך. 

הלואי והזכרונות הטובים יעטפו ויחזקו אותך בימים אלו. 




ברכות לרגל חגי החורף

נשלח 24 בדצמ׳ 2017, 1:44 על ידי keren aridor

קהילה יקרה, 

לרגל חגי החורף, חנוכה, חג המולד והשנה האזרחית החדשה:
שיהיו לכם חגים משפחתיים ומלאי אור ושמחה.

סגל המגמה לטכנולוגיות בחינוך




1-10 of 161