אודות‏ > ‏

חדשות המגמה


פרסום דו"ח Innovating Pedagogy 2017

נשלח 10 בדצמ׳ 2017, 3:27 על ידי keren aridor   [ עודכן 10 בדצמ׳ 2017, 3:33 ]


ברכות חמות לחברות וחברי סגל המגמה לטכנולוגיות בחינוך והחוג להוראה, למידה והדרכה: פרופ' יעל קלי, פרופ' דני בן-צבי, ד"ר שרית ברזלי, ד"ר יותם הוד, ד"ר אורנית שגיא ו
ד"ר חגי קופרמינץ,  על פרסום דו"ח בנושא פדגוגיות חדשניות - Innovating Pedagogy 2017

הדו"ח הינו תוצר של שיתוף פעולה בין מרכז המצויינות LINKS-ICORE ובין האוניברסיטה הפתוחה באנגליה בהשתתפות חוקרים בינלאומיים נוספים. 

פרסום זה הינו הדו"ח השישי בסדרה של דו"חות המתמקדים בצורות חדשות של למידה, הוראה והערכה, במטרה להדריך מורים וקובעי מדיניות בעידן של חדשנות. הדו"ח מציע עשר פדגוגיות חדשניות הקיימות כבר, אך עדיין אין להן השפעה מעמיקה על עולם החינוך. הוא מכיל את המידע העכשווי ביותר בתחום קהילות למידה בעידן המידע והטכנולוגיות. 

הדו"ח מתורגם בימים אלו לעברית ולסינית (הדו"ח בעברית יפורסם ב 15.1.2018).

הנכם מוזמנים לעיין ולהעביר את הקישורים הבאים לכל מי שזה עשוי להיות לו/ה רלוונטי: 

הדוח המלא:  Innovating Pedagogy 2017
קישור להודעה רשמית על הדו"ח מטעם האוניברסיטה הפתוחה באנגליה. 

זכייה בהקמת מרכז מצוינות מחקרית ללמידה משמעותית

נשלח 2 בדצמ׳ 2017, 23:09 על ידי keren aridor

ברכות חמות לחברי סגל המגמה לטכנולוגיות בחינוך: פרופ' יעל קלי, פרופ' דני בן-צבי, ד"ר אורנית שגיא וד"ר יותם הוד, על זכייה במענק המכובד מטעם הקרן הלאומית למדע ומשרד החינוך להקמת מרכזי מצויינות ללמידה משמעותית בשיתוף עם החוקרות מהטכניון - פרופ' איילת ברעם-צברי, ופרופ' טלי טל. מרכז המצויינות יעסוק בנושא ״מדע אזרחי בבית הספר: פריצת גבולות בין בית הספר והחברה״. 

תקציר ההצעה:

מדע אזרחי בבית הספר: פריצת גבולות בין בית הספר והחברה


ביוזמה זו, אנו מציעים לבחון כיצד פריצה של גבולות מסורתיים בתוך בית הספר ובין בית הספר והחברה מע
ודדת למידה משמעותית. אנו מציעים לעשות זאת בגישה היוצרת קשרים עמוקים בין תלמידים, מורים, מדענים ואזרחים, למידה פורמאלית ובלתי פורמאלית, אוריינות מדעית ומתמטית, סביבות למידה בית ספריות וחוץ בית ספריות, מרחבי למידה פיזיים ודיגיטאליים, עובדי הוראה וחוקרי חינוך.


מדע אזרחי (Citizen Science), המשלב אזרחים בביצוע מחקר מדעי בנושאים ובתחומים מגוונים מעולם המדע, מהווה התפתחות חדשה בנוף המדע המודרני. מיזמי מדע אזרחי מכוונים לכלל הציבור, ובהם מתנדבים מרחבי העולם משתתפים בפעילויות כמו ניטור תופעות אקלימיות, איכות מים, תפוצת ציפורים וגילוי כוכבי לכת וגלקסיות חדשות. הרעיון בבסיס המחקר והעשייה הוא כי המדע אינו נחלתם של יחידי סגולה, אלא נגיש לכלל הציבור.

מרכז המצוינות המחקרית "מדע אזרחי בבית הספר" יפתח את התשתית הרעיונית, הפדגוגית והפרקטית שתאפשר למורים וצוותים בית ספריים לפתח את הידע והמיומנויות הנדרשות על מנת לממש גישה חדשנית של הפוטנציאל, תוך שיתוף פעולה הדוק עם חוקרי חינוך, אנשי הוראת המדעים והמתמטיקה ומדעני מדע אזרחי. השותפות תכלול הקמה של רשת למידה רב-דורית שתתרחב עם שנות המחקר, ותכלול צוותים של מורים למדע ומתמטיקה, רכזי תקשוב וטכנולוגיות למידה, תלמידים ומנהלים. שותפי המחקר הם בעלי ניסיון מוכח במחקר ברמה לאומית ובינלאומית בתחומי  STEM מגוונים (ביולוגיה, מדעי כדור הארץ, מדעי סביבה, מתמטיקה, חינוך סטטיסטי), בפרספקטיבות תיאורטיות חדשניות, ובמתודולוגיות מחקר המשלימות זו את זו ומאפשרות ביצוע מחקר פורץ דרך זה. 

שותפי המחקר הם בעלי ניסיון מוכח במחקר ברמה לאומית ובינלאומית בתחומי STEM מגוונים (ביולוגיה, מדעי כדור הארץ, מדעי סביבה, מתמטיקה, חינוך סטטיסטי), בפרספקטיבות תיאורטיות חדשניות, ובמתודולוגיות מחקר המשלימות זו את זו ומאפשרות ביצוע מחקר פורץ דרך זה. אנו צופים כי המחקר ותכנית ההפעלה החדשניים יובילו את החינוך המדעי והמתמטי בישראל לשיאים חדשים, ולממצאים פורצי דרך במחקר הבינלאומי.




מזל טוב לאלדר פל משנה ג'!

נשלח 26 בנוב׳ 2017, 9:51 על ידי keren aridor

המון מזל טוב לאלדר ולזוגתו, 

על הולדת בתם הבכורה דפנה!

אלדר יקר, גדלו אותה באהבה ובנחת! 

סגל המגמה לטכנולוגיות בחינוך



סמינר המגמה השני: ד"ר גדעון דישון

נשלח 26 בנוב׳ 2017, 9:18 על ידי keren aridor


סמינר המגמה הראשון לשנת תשע"ח - ד"ר שרית ברזלי

נשלח 29 באוק׳ 2017, 23:04 על ידי keren aridor


אנא שמרו את התאריך: סמינר המגמה הראשון לתשע"ח

נשלח 23 באוק׳ 2017, 11:39 על ידי keren aridor


אנו שמחים להודיעכם על ההרצאה הראשונה והפותחת בסדרת סמינרי המגמה של המגמה לטכנולוגיות בחינוך, אוניברסיטת חיפה ומרכז LINKS. ההרצאה תתקיים ביום רביעי, 1.11.2017 בשעה 16:15, במתחם ה-FLS (קומה 1 בבניין חינוך). 

המרצה: ד"ר שרית ברזלי
כותרת ההרצאה: "חצי אמין": ניתוח של חשיבה אפיסטמית במהלך משחק דיגיטלי

תקציר ההרצאה והזמנה מפורטת ישלחו בהקדם. בינתיים, אנו מזמינים אתכם לסמן את התאריך ביומנכם. 

בברכה
איתן כהן
פרופ' יעל קלי
ד"ר שרית ברזלי

ההרשמה לכנס השני של "מחברים אנשים למדע" נפתחה

נשלח 20 באוק׳ 2017, 1:29 על ידי keren aridor


מדענים ומנגישי מדע מתלבטים לא פעם כיצד להתאים בצורה מוצלחת את התכנים המדעיים לקהל היעד. כולנו מעוניינים לספק תוכן מלהיב, מרתק ובלתי נשכח ולעורר סקרנות והתלהבות בעיני המשתתפים, אך תוהים איך בדיוק נכון לעשות זאת.

כדי לענות על שאלה זו, אך גם בכדי לעורר שאלות חדשות בנושא, מכון דוידסון לחינוך מדעי מזמין אתכם לכנס אשר יציג את השיטות, הנסיון והחדשנות בתחום תקשורת המדע.

הצטרפו אלינו לערב חוויתי ומעשיר בחברת מדענים, אומנים מרצים ואנשי תקשורת מהשורה הראשונה. בכנס תהנו מהרצאות של מומחים לתקשורת מדע מהארץ ומחו"ל, S-factor מופע כישרונות מדעי נושא פרסים (מצ"ב קול קורא) ומופע רוק מדעי על מדע ואהבה.

לפרטים והרשמה לחצו כאן

דרוש/ה עוזר/ת מחקר

נשלח 1 באוק׳ 2017, 23:10 על ידי keren aridor

דרוש/ה עוזר/ת מחקר

למחקר בינלאומי העוסק בהתפתחות חשיבה של תלמידים דרוש/ה עוזר/ת מחקר. המחקר
מנוהל בפקולטה לחינוך באוניברסיטת חיפה על-ידי ד"ר שרית ברזלי בשיתוף עם פרופ'
קלרק צ'ין מאוניברסיטת רטגרס בארה"ב.

  • התפקיד כולל השתתפות בגיוס תלמידים, הפעלה, איסוף נתונים וקידוד נתונים.
  • איסוף הנתונים יתקיים בחיפה ויכלול ראיונות מדי שבוע עם תלמידים אחרי שעות בית ספר במשך מספר חודשים.
  • לאחר תום איסוף הנתונים יכלול התפקיד קידוד של הנתונים (בצוות).
  • תקופת העבודה - מחודש נובמבר 2017 ועד ספטמבר 2018 (11 חודשים) עם אפשרות להארכה במספר חודשים
  • היקף העבודה - בין 50 ל- 70 שעות בחודש

למועמד/ת המתאים/מה:

1.     ניסיון קודם בעריכת ראיונות - חובה
2.     כושר ניידות בחיפה - חובה
3.     תואר ראשון או שני בחינוך - יתרון
4.     ניסיון בעבודה עם בני נוער - יתרון
5.     תקשורת מצויינת, יכולת עבודה בצוות, חריצות, ואמינות

להגשת מועמדות, נא לשלוח בהקדם האפשרי לאסנת זוהר asnat3@gmail.com:

1.     קורות חיים מעודכנים
2.      עד חצי עמוד המתאר את העניין שלך במשרה, ניסיון קודם במחקר, ורקע או עניין בחינוך

מצפים להכירכם,

קבוצת חשיבה אפיסטמית

החוג ללמידה הוראה והדרכה

הפקולטה לחינוך, אוניברסיטת חיפה

תמונות מהצגות מעבדתה של ד"ר שרונה ט. לוי בליל המדענים

נשלח 24 בספט׳ 2017, 7:12 על ידי keren aridor

ברכות חמות לד"ר שרונה ט. לוי, ג'נאן סאבא, אסנת זוהר, סיגל סימון, שני גולדשטיין, שחף טל, אלון הירש, סלאם קודסי, ביאן מסארווה, דניה זקס, ד״ר אילון לנגבהיים, אילת שוחט, תמי גבאי ועינת פראים (לשעבר לייקין)

על ההצגות של המחקרים המרתקים בנושא מערכות מורכבות - למידה והתפתחות בליל המדענים!
היה אירוע שמח, מרתק, עשיר ומלמד! 
כל הכבוד!
אתם מוזמנים לקבל טעימה במצגת התמונות מליל המדענים.


מעבדתה של ד״ר שרונה ט. לוי תציג עבודות מחקר בליל המדענים

נשלח 15 בספט׳ 2017, 0:30 על ידי keren aridor   [ עודכן 15 בספט׳ 2017, 0:30 ]


אנחנו שמחים לברך את ד"ר שרונה ט. לוי ואת חוקרי מעבדתה על הצגת מבחר ממחקרי המעבדה במסגרת ליל המדענים 2017
ליל המדענים יתמקד השנה בנושא "הקוד האנושי - 2050" ויתקיים ביום שלישי 19.9.2017. 
הצגות עבודות מחקר נבחרות מהמעבדה של ד"ר שרונה ט. לוי, יאפשרו התנסויות שונות בהן הקהל יוכל לקחת חלק. 

ההצגות יתקיימו בבניין הרב תכליתי בקומה 700. מוזמנים לבקר, לברך ולהתרשם מהמחקרים המרתקים: 

 

 מערכות מורכבות - למידה והתפתחות


ניהול: ג׳נאן סאבא


כימיה


אסנת זהר: ELI-Chem - הקשר הכימי - למידה על הקשר הכימי דרך תחושת כוחות בין-אטומיים

מודל ללמידה על הקשר הכימי דרך התנסות כאטום במשיכות ודחיות בין אטומים

המשגה חדשה ללמידת המבנה הכימי

המחקר בוחן כיצד התנסויות גופניות בתופעה עבורה חסרים אינטואיציות עשויות לפתח אינטואיציה חדשה


Zohar, A., & Levy, S.T. (2017). Tug of War? The Dynamic Balance between Forces in a Chemical Bond. Paper accepted for oral presentation at the European Science Education Research Association (ESERA)conference, Dublin City University (Ireland), August 21st – 25th, 2017.


סיגל סמון: מי מפחד מהגז?  למידה על חומר בפאזה הגזית עם מודלים ומעבדות


Samon, S., & Levy, S.T. (2017). Micro-Macro Compatibility: When does a complex systems approachstrongly benefit science learning? Science Education. DOI: 10.1002/sce.21301


יוצאים מן הכלל

שני גולדשטיין (מנחה):  למידת אנשים עוורים באמצעות בסימולציות קוליות - LevySeeman & Butvinnick, 2017

סט של מודלים המיועדים לאנשים עוורים ללמידה של מערכות במדעים. איליה בוטביניק ויאיר סימן הכינו ספרייה של מודלים שנועדו למורים למדעים, כדי שיוכלו לזמן אותם לתלמידים עוורים.

Peleg, R., Levy, S.T., Lahav, O., Chagab, N., & Talis, V. (2016). Listening Versus Looking: Learning AboutDynamic Complex Systems in Science Among Blind and Sighted Students. 12th International Conference of the Learning Sciences, 20-24 June, 2016, Singapore.


שחף טל - מתכוננים לאתגרים דרך משחק

הגברת תחושת מסוגלות באמצעות משחק.  פרוייקט של תואר ראשון במסגרת תכנית המצטיינים.


אלון הירש: רוכבים עם חלקיקים   Biking with Particles

מודלים ללמידה על אוירודינמיקה של רכיבה אופניים שיתופית לצורך עיצוב טקטיקות רכיבה בדבוקה במסגרת תחרות טריאתלון


Hirsh, A., & Levy, S.T. (2013). Biking with Particles: Junior triathletes’ learning about drafting through exploring agent-based models and inventing new tactics. Technology, Knowledge and Learning, 18, 9-37.


הגיל הרך


סלאם קודסי: בניה חופשית בגנים אנתרופוסופיים ובגנים רגילים


Kodsi, S . & Levy, S.T. (2017). Cognitive developmental aspects of constructive play in Normal andWaldorf Preschools: Technologies & Human Development. Paper accepted for oral presentation at the 47thAnnual Meeting of the Jean Piaget Society conference, San Francisco, June 8–10, 2017.



ביאן מסארווה, הנחיה עם פרופ׳ חגית הל-אור: פיתוח אוריינות חישובית בקרב ילדים גן באמצעות פעילויות לא ממוחשבות (CS Unplugged)


דניה זקס: התפתחות ההבנה של מערכות חברתיות ופיזיקליות בקרב ילדים צעירים


סימולציות שיתופיות 


ד״ר אילון לנגבהיים (מכון ויצמן, שותף) ואילת שוחט (הנחיה) - אני חלקיק, אנחנו חומר - MeParticleWeMatter

לימוד על מבנה החומר (נוזל, גז) דרך משחקי תפקידים.  סימולציה שיתופית/קבוצתית ללמידה על מבנה החומר ומעברי פאזה דרך התנסות כחלקיק בין חלקיקים.  המחקר בוחן את היתרונות היחסיים של diving in and steppingout in (להיות חלק מן הסימולציה, להסתכל עליה מבחוץ) ללמידה


Langhebeheim, E., & Levy, S.T. (2016).  ConfChem Conference on Interactive Visualizations for Chemistry Teaching and Learning: Learning by Being – Playing Particles in the MeParticle-WeMatter Simulation. Journal of Chemical Education, 93(6), 1145-1147.


תמי גבאי: נהיגה בפקקים - TrafficJams!

 פקקי תנועה - נוהגים ביחד בתנועה צפופה כדי ללמוד את תכונות הזרימה ודרכים להשפיע עליה, וחוקרים דרכים להגברת מהירות הנסיעה

Levy, S.T., Peleg, R., Ofeck, E., Tabor, N., Dubovi, I., Bluestein, S., & Ben-Zur, H. (submittedrevision). Multiple Social Activities within a Constrained Responsive Environment: Discovering Principlesof Congestion by Driving in Traffic Jams. Instructional Science.


עינת פראים (לשעבר לייקין): עיר רפאים 

לימוד גאוגרפיה עירונית של בידול והתפשטות עירונית דרך חקירת מודלים וסימולציות


Leikin, E., Almog, H., & Levy, S.T. (2010). Cross-domain learning about complex systems: Exploring models and participatory simulations for learning systems' concepts in ecology and geography (poster). Chais Conference on Instructional Technologies Research. Open University, Israel, February 10, 2010.


1-10 of 148