מעבדתה של ד״ר שרונה ט. לוי תציג עבודות מחקר בליל המדענים

נשלח 15 בספט׳ 2017, 0:30 על ידי keren aridor   [ עודכן 15 בספט׳ 2017, 0:30 ]

אנחנו שמחים לברך את ד"ר שרונה ט. לוי ואת חוקרי מעבדתה על הצגת מבחר ממחקרי המעבדה במסגרת ליל המדענים 2017
ליל המדענים יתמקד השנה בנושא "הקוד האנושי - 2050" ויתקיים ביום שלישי 19.9.2017. 
הצגות עבודות מחקר נבחרות מהמעבדה של ד"ר שרונה ט. לוי, יאפשרו התנסויות שונות בהן הקהל יוכל לקחת חלק. 

ההצגות יתקיימו בבניין הרב תכליתי בקומה 700. מוזמנים לבקר, לברך ולהתרשם מהמחקרים המרתקים: 

 

 מערכות מורכבות - למידה והתפתחות


ניהול: ג׳נאן סאבא


כימיה


אסנת זהר: ELI-Chem - הקשר הכימי - למידה על הקשר הכימי דרך תחושת כוחות בין-אטומיים

מודל ללמידה על הקשר הכימי דרך התנסות כאטום במשיכות ודחיות בין אטומים

המשגה חדשה ללמידת המבנה הכימי

המחקר בוחן כיצד התנסויות גופניות בתופעה עבורה חסרים אינטואיציות עשויות לפתח אינטואיציה חדשה


Zohar, A., & Levy, S.T. (2017). Tug of War? The Dynamic Balance between Forces in a Chemical Bond. Paper accepted for oral presentation at the European Science Education Research Association (ESERA)conference, Dublin City University (Ireland), August 21st – 25th, 2017.


סיגל סמון: מי מפחד מהגז?  למידה על חומר בפאזה הגזית עם מודלים ומעבדות


Samon, S., & Levy, S.T. (2017). Micro-Macro Compatibility: When does a complex systems approachstrongly benefit science learning? Science Education. DOI: 10.1002/sce.21301


יוצאים מן הכלל

שני גולדשטיין (מנחה):  למידת אנשים עוורים באמצעות בסימולציות קוליות - LevySeeman & Butvinnick, 2017

סט של מודלים המיועדים לאנשים עוורים ללמידה של מערכות במדעים. איליה בוטביניק ויאיר סימן הכינו ספרייה של מודלים שנועדו למורים למדעים, כדי שיוכלו לזמן אותם לתלמידים עוורים.

Peleg, R., Levy, S.T., Lahav, O., Chagab, N., & Talis, V. (2016). Listening Versus Looking: Learning AboutDynamic Complex Systems in Science Among Blind and Sighted Students. 12th International Conference of the Learning Sciences, 20-24 June, 2016, Singapore.


שחף טל - מתכוננים לאתגרים דרך משחק

הגברת תחושת מסוגלות באמצעות משחק.  פרוייקט של תואר ראשון במסגרת תכנית המצטיינים.


אלון הירש: רוכבים עם חלקיקים   Biking with Particles

מודלים ללמידה על אוירודינמיקה של רכיבה אופניים שיתופית לצורך עיצוב טקטיקות רכיבה בדבוקה במסגרת תחרות טריאתלון


Hirsh, A., & Levy, S.T. (2013). Biking with Particles: Junior triathletes’ learning about drafting through exploring agent-based models and inventing new tactics. Technology, Knowledge and Learning, 18, 9-37.


הגיל הרך


סלאם קודסי: בניה חופשית בגנים אנתרופוסופיים ובגנים רגילים


Kodsi, S . & Levy, S.T. (2017). Cognitive developmental aspects of constructive play in Normal andWaldorf Preschools: Technologies & Human Development. Paper accepted for oral presentation at the 47thAnnual Meeting of the Jean Piaget Society conference, San Francisco, June 8–10, 2017.



ביאן מסארווה, הנחיה עם פרופ׳ חגית הל-אור: פיתוח אוריינות חישובית בקרב ילדים גן באמצעות פעילויות לא ממוחשבות (CS Unplugged)


דניה זקס: התפתחות ההבנה של מערכות חברתיות ופיזיקליות בקרב ילדים צעירים


סימולציות שיתופיות 


ד״ר אילון לנגבהיים (מכון ויצמן, שותף) ואילת שוחט (הנחיה) - אני חלקיק, אנחנו חומר - MeParticleWeMatter

לימוד על מבנה החומר (נוזל, גז) דרך משחקי תפקידים.  סימולציה שיתופית/קבוצתית ללמידה על מבנה החומר ומעברי פאזה דרך התנסות כחלקיק בין חלקיקים.  המחקר בוחן את היתרונות היחסיים של diving in and steppingout in (להיות חלק מן הסימולציה, להסתכל עליה מבחוץ) ללמידה


Langhebeheim, E., & Levy, S.T. (2016).  ConfChem Conference on Interactive Visualizations for Chemistry Teaching and Learning: Learning by Being – Playing Particles in the MeParticle-WeMatter Simulation. Journal of Chemical Education, 93(6), 1145-1147.


תמי גבאי: נהיגה בפקקים - TrafficJams!

 פקקי תנועה - נוהגים ביחד בתנועה צפופה כדי ללמוד את תכונות הזרימה ודרכים להשפיע עליה, וחוקרים דרכים להגברת מהירות הנסיעה

Levy, S.T., Peleg, R., Ofeck, E., Tabor, N., Dubovi, I., Bluestein, S., & Ben-Zur, H. (submittedrevision). Multiple Social Activities within a Constrained Responsive Environment: Discovering Principlesof Congestion by Driving in Traffic Jams. Instructional Science.


עינת פראים (לשעבר לייקין): עיר רפאים 

לימוד גאוגרפיה עירונית של בידול והתפשטות עירונית דרך חקירת מודלים וסימולציות


Leikin, E., Almog, H., & Levy, S.T. (2010). Cross-domain learning about complex systems: Exploring models and participatory simulations for learning systems' concepts in ecology and geography (poster). Chais Conference on Instructional Technologies Research. Open University, Israel, February 10, 2010.


Comments