מבחר פרויקטי גמר שעוצבו במגמה לטכנולוגיות בחינוך
                                    פרוייקטי גמר א' תשע"ז



סיפורי סבתא

פרוייקט הגמר של בוריס איבינדר וסיגל נוימן
"סיפורי סבתא" היא סביבה המיועדת ללוות ולהנחות סבתא ונכד ליצור אלבום דיגיטלי, המבוסס על סיפור סבתא. הסיפור יכול להיות נאמן למציאות או צ'יזבט מוגזם, לבחירתם :)


My town
פרוייקט הגמר של היבא עזאיזה, עמראן עויס וג'נאת עויסאת
"My Town" הוא פרויקט שמשלב בין שתי אוכלוסיות , "תלמידים בעלי צרכים מיוחדים" ותלמידי בית ספר יסודי (תלמידי כיתה ה). הפרויקט משלב בין שני ערכים : ערך ערכי וערך לימודי. מטרת הפרויקט לקיים מפגש בין שתי אוכלוסיות ולהכיר דרך למידה על המורשת (במיוחד מורשת באקה אל- גרבייה). הפרויקט יכלול תהליך לימודי על מקומות חשובים בעיר, התלמידים יחקרו ויפתחו פעילויות על מקומות אלה בעזרת אפליקציות שונות והאייפדים. כל קבוצה מפעילה הפעילות שלה לקבוצות האחרות אשר תתקיים החוויה של "למידה מבוססת מקום".
יומן מסע
פרוייקט הגמר של קשת ערגון, ענת מינץ-זהבי ואורנה וקנין בכל שנה יוצאים לפולין אלפי בני נוער למסעות בין עבר להווה. " יומן מסע" הוא פלטפורמה מקוונת - בה יוכלו התלמידים לקרוא ולהתכונן לקראת המסע, לכתוב את רשמיהם במהלך המסע ביומן רפלקטיבי, להשתתף בדיונים ולשתף בתמונות, קטעים ורגעים אישיים או קבוצתיים.



screenshot-sites.google.com-2017-05-26-18-35-00.png  חשים את האוויר

פרוייקט הגמר של שני
 גולדשטיין ומיכל הנדל-סופה

 בעולם שבו הטכנולוגיה מתפתחת בקצב מהיר המחקר המדעי מקבל תפנית מרעננת. השימוש ב- Crowdsourcing (מיקור המונים) מאפשר לקדם מחקרים במהירות שלא הייתה אפשרית בעבר. תהליך זה נקרא "Citizen Science" - מדע אזרחי. באופן טבעי גם הלומדים הם אזרחים ולכן החלטנו לשלב את המדע האזרחי בכיתה בלימודי המדעים על מנת לאפשר ללומדים חווית למידה מיוחדת, מעניינת ואותנטית.



מוקאפ.jpg לרוץ על החיים
פרוייקט הגמר של אבי אלקיים ושירה זליקוביץ

בואו נחזק כישורי חיים דרך למידה חווייתית שתיצור מפגש עם ערכים חשובים כגון: חברות, שיתוף פעולה, עזרה הדדית, ניהול זמן, תזונה נכונה, כושר ובריאות. לא סתם נדבר על חשיבותם אלא גם נתנהל על פיהם תוך יצירת קבוצת ריצה, שתגיע להישגים אישיים וקבוצתיים. הפרויקט משלב שיעורי חינוך ביחד עם שיעורי חינוך גופני וכלים טכנולוגיים כגון אפליקציית ריצה, אתר גוגל סייט, אפליקציית מסרונים ועוד.






פרוייקטי גמר ג' תשע"ז



חשיבה חברתית
פרוייקט הגמר של ליאה צור-אלון וגלעד בנטל

פיתוח כישורים חברתיים בסביבה עתירת טכנולוגיה (מבוסס על מודל עיבוד מידע חברתי של Crick & Dodge)


Paying it Forward

פרוייקט הגמר של בן גור אריה ועמנואל מטוט

תלמידים לומדים ומעבירים את הערכים שלמדו הלאה



קיימות ותרבות הצריכה

פרוייקט הגמר של לימור לופו וולנסקי
פרויקט קיימות ותרבות הצריכה נולד מתוך רצון להביא את השותפים בו להסתכל על המחיר האקולוגי שבצריכה. הפעילויות הכיתתיות והחוץ-כיתתיות מזמנות לתלמידים אפשרויות לראות מהו המחיר הסביבתי של מוצרים שאנו צורכים, החל מדיון על שקיק תה ועד לעיסוק בתרבות הקניה בקניון. 




מטיילים בעבר - מתעדים בהווה - תורמים לעתיד
פרוייקט הגמר של חן שייקר והדר זיסקוביץ

התכנית הנוכחית פותחה במטרה ללוות תהליך חקר אודות היישוב בו התלמידים גרים- קרית ביאליק, באמצעותה אנו שואפות לפתח ולטפח את תחושת השייכות של תלמידנו למקום בו הם גרים. במהלך התכנית יכינו התלמידים תוצרים על נקודות עניין ביישוב, אשר יהיו זמינים באתר לכל תושב או תייר אשר מבקר בקרית ביאליק. התכנית מזמנת לתלמידים ולמורים אתגר משותף, בחקר ויצירת מידע מקורי כתרומה לקהילה ולציבור המטיילים בעיר. הפעילות מתקיימת במרחב ה"בית-ספרי" ובמרחב ה"חוץ-בית-ספרי" תוך שימוש בטכנולוגיה נייחת וטכנולוגיה ניידת. 




פרוייקטי גמר ג' תשע"ו

פרוייקטי גמר:

ISEA
פרוייקט הגמר של מור קאשי וונדי בירנבוים
Isea היא סביבת למידה שמציעה רעיון חדשני ללימוד מקצוע הגיאוגרפיה בבית ספר יסודי ומותאמת לתכנית הלמידה של משרד החינוך לילדים בכיתה ה'. Isea היא סביבת למידה, המבוססת על עקרונות העיצוב של למידה אותנטית, המציגה לתלמידים בעיות מורכבות הלקוחות מהעולם האמיתי ומעסיקות חוקרים רבים.


חשבון קולינרי
פרוייקט הגמר של ענבל לבון
סביבת הלמידה הינה לומדה שמטרתה לימוד ארבעת פעולות חשבון, פתרון בעיות חשבון מילוליות מורכבות והכרות עם תחום השברים. בלומדה ישנן שלוש פעילויות עיקריות שהופכות את עולם האפייה למקום בו יש לחשב חישובים מתמטיים על מנת להגיע לכמות הרכיבים להכנת המתכון. הפרוייקט מנסה לבחון האם ישנה תרומה שימוש בסביבת למידה בעלת אופי משחקי להעלאת המוטיבציה והעניין ללמידה, ושימוש ברקע מוחשי וקונקרטי ללמידת תכנים מתמטיים מופשטים.

מי הזיז את המימד שלי?

פרוייקט הגמר של הדר כהן, קרין רוזנר, ניר נחום וגילי מירון "מי הזיז את המימד שלי" הינה סביבת למידה מתוקשבת, שעוצבה עבור התלמידים בכיתות ה'-ו', במטרה להקנות מושגים ואימונים קוגניטיביים בנושא ראיית המרחב, כל זאת, בדרך חווייתית ומשמעותית, תוך שימוש בטכנולוגיות חדשניות הכוללות מציאות רבודה, סימולציות, המחשה ושימוש בתוכנת מידול אובייקטים תלת ממדיים.
 מוזה - מרחב כתיבה

פרוייקט הגמר של נועה אגוז
'מוזה - מרחב כתיבה' היא סביבת למידה וירטואלית המספקת לכותב האקדמי ליווי אישי ותמיכה מגוונת מתוך ראייה הוליסטית. סביבת הלמידה מאופיינת בהתאמה אישית וגמישות ומטרתה להפוך את תהליך הכתיבה לתהליך פורה, יעיל ומהנה.
כח הקסם
פרוייקט הגמר של חני פרנקו
"כוח הקסם" היא סביבת למידה ממושחקת המבוססת על מודל ההוראה ההדדית Palincsar & Brown, 1984. סביבה זו, מפתחת למידה שיתופית עם דגש על פיתוח חשיבה מטה קוגניטיבית ושימוש במיומנויות בהבנת הנקרא של קוראים מיומנים תוך הקניית פיגומים וחיזוק תחושת המסוגלות של הלומד.


למידה חקרנית

פרוייקט הגמר של בתאל וייס, נטלי קוצ'רוב ורבית אביטן
סביבת הלמידה "שועלים בחקר" משמשת פלטפורמה בה יוכל התלמיד להשתמש לצורך התנהלות עצמאית במהלך עבודת החקר. הסביבה תספק לתלמיד פיגומים ליישום ופיתוח המיומנויות הנדרשות בתהליך זה.


פרויקטים ממחזור ערים דיגיטליות:
פרויקטים מהמחזור שסיים בתשע"ג:
דוגמאות נוספות מוצגות בדף היום הפתוח של המגמה.


Comments