תואר שני או שלישי במגמה לטכנולוגיות בחינוך


בשנים האחרונות חלה התפתחות מסחררת של טכנולוגיות למידה, מידע ותקשורת. טכנולוגיות אלו הפכו זמינות במערכות חינוך בארץ ובעולם, אך הפוטנציאל הגלום בהן לתמיכה בתהליכי למידה והוראה לא מוצה במלואו. המגמה לטכנולוגיות בחינוך פועלת משנת 2005, לקדם את ההבנה וההשכלה הרחבה של תלמידיה בנוגע למכלול ההיבטים ההגותיים, המחקריים והיישומיים של קשרי הגומלין בין טכנולוגיות חדשניות לבין תהליכי למידה והוראה בכל הרמות של מערכות החינוך, התעשייה ועוד.


קהל היעד: אנשי חינוך, מדעי המחשב, מפתחים, מדריכים ומורים יצירתיים, בעלי כישורי מנהיגות, המעוניינים להוות את חוד החנית בהובלת חדשנות פדגוגית טכנולוגית במערכות חינוכיות, קהילתיות, ארגוניות, תעשייתיות, או ממשלתיות.


מסגרת הלימודים:

תוכנית הלימודים במגמה משלבת קורסים הנלמדים פנים אל פנים באוניברסיטה, עם קורסים הנלמדים מהבית באמצעות טכנולוגיות מתקדמות. בנוסף, חלק מקורסי המגמה ילמדו במרחב הלמידה העתידי החדשני (Future Learning Space), אשר נבנה באוניברסיטת חיפה, כחלק ממרכז המצויינות המחקרית LINKS I-CORE בנושא חינוך וחברת המידע החדשה, אותו מובילים חברי סגל מהמגמה. הלומדים במגמה יוכלו להנות מחוויה ייחודית  של השתלבות בקהילת למידה משמעותית הכוללת תלמידים, חוקרים מובילים בתחומם מהארץ ומהעולם, ואנשים העוסקים בפיתוח וביישום של כלים טכנולוגיים. הלימודים מרוכזים בימי רביעי באוניברסיטת חיפה. אורך המסלול הינו שנתיים (מסלול מחקר עיצוב) או שלוש שנים (מסלול עם תזה). מלגות ינתנו לתלמידים על בסיס מצויינות אקדמית.


תחומי הלמידה:

למידה, הנחייה והוראה בסביבות למידה עתירות טכנולוגיה בעלות מאפיינים שונים (רשתות חברתיות, קהילות למידה שיתופיות ועוד); עיצוב, פיתוח, יישום והערכה של סביבות למידה מתוקשבות ומשחקים ממוחשבים; שימוש בטכנולוגיות למידה חדשניות; ושיטות מחקר בהקשר של טכנולוגיות בחינוך.


בוגרי המגמה:

בוגרי ובוגרות המגמה צפויים להשתלב במגוון תחומי תעסוקה, לדוגמה: מחקר, הנחיה, ריכוז והדרכה של שינוי חינוכי בסביבות עתירות טכנולוגיה במערכות חינוך פורמאליות ובלתי פורמאליות; עבודה במחלקות הדרכה של ארגונים, כגון תעשיות הידע (תעשיות הי-טק ואד-טק); עיצוב, פיתוח והערכה של סביבות למידה והדרכה עתירות טכנולוגיה, תוכנות, ומשחקים חינוכיים; הוראה במוסדות להשכלה גבוהה, במכללות למורים, וכן בבתי ספר המטמיעים טכנולוגיות חינוך.


סגל המגמה:

אנשי הסגל של המגמה הם בעלי מגוון ועושר של התמחויות, כגון: פרופ' יעל קלי (עיצוב סביבות למידה מתוקשבות), פרופ' דני בן-צבי (קהילות למידה, למידת חקר, חשיבה סטטיסטית), דר' שרונה ט. לוי (מודלים וסימולציות, למידה של מערכות מורכבות), דר' אורית חצרוני (טכנולוגיות סיועיות בחינוך מיוחד), ד"ר שרית ברזילי (למידה מבוססת משחק, חשיבה מסדר גבוה) ד"ר אורן גולן (חקר תרבויות האינטרנט והמדיה החדשה, חינוך בלתי פורמלי), ד"ר יותם הוד (מרחבי למידה עתידיים), ד"ר עדו רול (טכנולוגיות חכמות וכריית נתונים), ד"ר אלונה פורקוש ברוך (רשתות חברתיות ושילובן בחינוך)