שאלות ותשובות

מה לומדים במגמה לטכנולוגיות בחינוך?

נשלח 29 בספט׳ 2010, 10:33 על ידי Yotam Hod   [ עודכן 15 בספט׳ 2011, 11:38 על ידי keren aridor ]

הלימודים במגמה לטכנולוגיות בחינוך עוסקים בשילוב של טכנולוגיות חדשניות (מחשב, אינטרנט, מכשירים ניידים, וכדומה) בתהליכי למידה, הוראה והדרכה. במהלך הלימודים הסטודנטים חוקרים מגוון רחב של נושאים ונקודות מבט לגבי טכנולוגיה, הוראה ולמידה ותהליכי הגומלין הפועלים ביניהם. אנו עוסקים בתהליכים חינוכיים המשלבים טכנולוגיות חדשניות למגוון לומדים (כולל תלמידים בעלי צרכים מיוחדים וחינוך למבוגרים), במערכות החינוך השונות. תכנית הלימודים מסייעת ללומדים בגישור בין תיאוריה ומעשה, באמצעות הענקת תשתית עיונית ומחקרית, שמסייעת בתכנון ובהפעלה של תוכניות ופרויקטים חינוכיים אינטרדיסציפלינריים עתירי טכנולוגיה, המיועדים לילדים ולמבוגרים.

מהם תחומי הלימוד במגמה לטכנולוגיות בחינוך?

נשלח 29 בספט׳ 2010, 10:32 על ידי Yotam Hod   [ עודכן 15 בספט׳ 2011, 11:39 על ידי keren aridor ]

הקורסים במגמה לטכנולוגיות בחינוך עוסקים בארבעה היבטים מרכזיים של טכנולוגיות חינוכיות: למידה והוראה, טכנולוגיה, עיצוב ומתודולוגיה.

  • למידה והוראה

    תהליכי למידה, הוראה והדרכה, והערכתם. הפסיכולוגיה של הלמידה. היבטים קוגניטיביים ורגשיים של הלמידה.

  • טכנולוגיה

    איפיונים, חידושים, כיווני התפתחות עתידיים, פוטנציאל והשפעות של טכנולוגיות מתקדמות ושימושיהן בחינוך.

  • עיצוב

    עיצוב טכנולוגיות חינוכיות ועיצוב סביבות למידה והדרכה עתירות טכנולוגיה.

  • מתודולוגיה

    שיטות מחקר הממוקדות במחקר של שילוב טכנולוגיות במעשה החינוכי.

המגמה שואפת לכך שתלמידיה יזכו במהלך לימודיהם להיחשף לשילוב מיטבי של ארבעת ההיבטים. בכל אחד מההיבטים משולבים לימודי תיאוריה והגות, מחקר, יישום והערכה.

מהם תנאי הקבלה למגמה לטכנולוגיות בחינוך?

נשלח 29 בספט׳ 2010, 10:32 על ידי Yotam Hod   [ עודכן 21 בספט׳ 2015, 5:05 על ידי keren aridor ]

למגמה לטכנולוגיות בחינוך יכולים להירשם מועמדים, שעומדים הן בתנאי הקבלה של החוג ללמידה, הוראה והדרכה לתואר מוסמך, והן בדרישות ייחודיות של המגמה. דרישות הקבלה הן:

  • תואר ב"א ממוסד מוכר להשכלה גבוהה בארץ, או בחו"ל, בשני חוגים שאחד מהם חינוך.
  • יידונו גם מועמדים בעלי תואר ראשון שאינו בחינוך. תלמידים אלה ידרשו ללימודי השלמה.
  • ממוצע של 80 לפחות בכל אחד מחוגי הלימוד לתואר הראשון.
  • ציון של 80 בבחינת כניסה באנגלית לתואר מוסמך של החוג ללמידה, הוראה והדרכה.

הערות נוספות

  • תנאי הקבלה בפועל עשויים להיות גבוהים מן המפורט לעיל, בשל מספר המקומות המוגבל במגמה.
  • עדיפות תינתן לבעלי ידע וניסיון קודמים בשלוב טכנולוגיות מתקדמות בחינוך.
  • אין כל התחייבות לקבל מועמדים למגמה, גם אם עברו את תנאי המינימום הנדרשים.

תהליכי המיון

מיון המועמדים מתבסס על שאלון אישי, מכתבי המלצה, דוגמה של כתיבה (מאמר קצר), ציוני התואר הראשון, ציון בבחינת הכניסה באנגלית, וראיון אישי.


הערה: המידע בדף זה נועד לסייע בתכנון לימודכם במגמה לטכנולוגיות בחינוך. עם זאת, המידע המלא והכללים המחייבים מצויים בשנתון האוניברסיטה. בכל מקרה של אי התאמה, יש להסתמך על השנתון. 


אלו לימודי השלמה נדרשים במגמה לטכנולוגיות בחינוך?

נשלח 29 בספט׳ 2010, 10:32 על ידי Yotam Hod   [ עודכן 15 בספט׳ 2011, 11:41 על ידי keren aridor ]

לימודי השלמה יידרשו, במקרה הצורך, על בסיס החסרים בהשכלה של המועמד/ת. הדרישות והתנאים המדויקים של לימודי השלמה יהיו על פי הנהוג בחוג ללמידה, הוראה והדרכה ועל-פי תקנון הרשות ללימודים מתקדמים של אוניברסיטת חיפה. כל קורסי ההשלמה הנדרשים יינתנו במסגרת קורסים קיימים באוניברסיטת חיפה.

דוגמאות לקורסי השלמה: פסיכולוגיה התפתחותית, פסיכולוגיה חברתית, סוציולוגיה של החינוך, השלמות בשיטות מחקר, מערכת החינוך בישראל.

מהו היקף הלימודים הפורמליים במגמה? האם ישנן ציפיות נוספות מהלומדים במגמה?

נשלח 29 בספט׳ 2010, 10:31 על ידי Yotam Hod   [ עודכן 21 בספט׳ 2015, 5:05 על ידי keren aridor ]

היקף הלימודים הנדרש מן התלמידים במגמה לטכנולוגיות מתקדמות בחינוך הוא 36 שעות סמסטריאליות (שש"ס) במסלול עם עבודת גמר (תזה), ו- 40 שש"ס במסלול ללא עבודת גמר*.

מומלץ לחלק את הקורסים כך שבסמסטר הראשון ללימודים לא יהיה עומס רב מידי, על מנת להקל על ההתאקלמות ללימודים, תוך הקפדה על ההמלצות הרישום לשנת לימודים הראשונה.

פרטים נוספים ניתן למצוא בעמוד "שנתון המגמה" (קישור בתפריט מימין).

בנוסף לחובות הפורמאליות הללו, אנו מצפים מהסטודנטים להיות שותפים פעילים בקהילה הלימודית של המגמה: השתתפות בסמינרי המגמה, דיונים בקהילות וירטואליות של המגמה, פעילויות בנייה ואחזקה של אתר הסטודנטים של המגמה, וכדומה.


הערה: המידע בדף זה נועד לסייע בתכנון לימודכם במגמה לטכנולוגיות בחינוך. עם זאת, המידע המלא והכללים המחייבים מצויים בשנתון האוניברסיטה. בכל מקרה של אי התאמה, יש להסתמך על השנתון. 


אילו מיומנויות מחשב נדרשות מתלמידי המגמה לטכנולוגיות בחינוך?

נשלח 29 בספט׳ 2010, 10:31 על ידי Yotam Hod   [ עודכן 15 בספט׳ 2011, 11:45 על ידי keren aridor ]

מהמועמדים למגמה נדרשים ידע ומיומנויות מחשוב ותקשוב ברמה גבוהה, למשל, תוכנות Office, בניית אתרים, אינטרנט, דוא"ל, וכדומה.
התלמידים במגמה נדרשים להגיע לשיעורים עם מחשב נישא אישי.

כמה סטודנטים מתקבלים ללימודים במגמה לטכנולוגיות בחינוך?

נשלח 29 בספט׳ 2010, 10:31 על ידי Yotam Hod   [ עודכן 15 בספט׳ 2011, 11:47 על ידי keren aridor ]

כחמישה עשר סטודנטים מתקבלים מדי שנה ללימודים במגמה בשני מסלולים: תואר שני עם תזה ותואר שני ללא תזה. אנו מקבלים מספר קטן יחסית של סטודנטים, כי אנו שואפים לטפח כל אחד מתלמידי המגמה, כך שיוכלו להיות מעורבים בעשייה אקדמית מורכבת ואיכותית, וחלוצים בהובלת שינויים בשדה החינוך.

למה כדאי ללמוד דווקא בחיפה?

נשלח 29 בספט׳ 2010, 10:30 על ידי Yotam Hod   [ עודכן 20 בספט׳ 2011, 5:01 על ידי keren aridor ]

אוניברסיטת חיפה שוכנת על אחד מרכסיו הגבוהים ו"עוצרי הנשימה" של הכרמל. מראה ההר, הים והעמק הנגלים מכל עבר מעצימים את חווית הלימודים בקמפוס. כאוניברסיטה של הצפון, מתקיים בה דו קיום חי, יומי ומתמשך בין סטודנטים ערבים, יהודים, דרוזים, ואחרים. המפגש המשותף בין הדתות והתרבויות השונות מעשיר את הלומד וחושף אותו לקשת רחבה של דעות ועמדות ועושה את החיים האקדמיים מעניינים.

אוניברסיטת חיפה שמה את הסטודנט במרכז והופכת את החוויה האקדמית להתנסות אישית מרתקת בסביבה אנושית נעימה ותומכת. היחס לסטודנטים הוא בדרך כלל מצוין וההרגשה היא שמכירים אותך ולא מתייחסים אליך כאל עוד "מספר". אנו מציעים לכם לבוא לבקר בקמפוס ובמגמה ולהתרשם בעצמכם.

הפקולטה לחינוך באוניברסיטת חיפה מאופיינת בשילוב של שלושה היבטים: מצוינות אינטלקטואלית ומחקרית, יחס אישי חם ומסביר פנים ותחושת אחריות ונתינה לחברה כולה ולמערכת החינוך בפרט. היבטים אלו באים לידי ביטוי בתוכניות הלימוד שהפקולטה וחוגיה מציעים, במחקר המעמיק והמרתק של חברי הסגל בפקולטה ובפרויקטים יישומיים רבים שחברי הפקולטה וגופים שונים בתוכה עוסקים בהם. הפקולטה לחינוך שבאוניברסיטת חיפה מיוחדת בהצעתה שפע של 'חוגים' והתמחויות בשדה החינוך המאפשרים לסטודנטים בכל מגמה להכיר מגוון רחב של תחומים חינוכיים ושל אנשי מפתח במקום אחד.

מה ניתן לעשות עם תואר שני ב"טכנולוגיות בחינוך"? אילו כיוונים נפתחים בפני עם גמר הלימודים במגמה לטכנולוגיות מתקדמות בחינוך?

נשלח 29 בספט׳ 2010, 10:30 על ידי Yotam Hod   [ עודכן 15 בספט׳ 2011, 11:48 על ידי keren aridor ]

אנו צופים שמגוון של אפשרויות תעסוקה יעמדו בפני בוגרי המגמה. זהו תחום חדש יחסית, שחסרים בו אנשי מקצוע רבים. נציין מספר אפשרויות, בודאי לא את כולם:

  • קריירה אקדמית בתחום של טכנולוגיות חינוכיות.
  • הוראה במוסדות להשכלה גבוהה ובמכללות למורים, וכן במוסדות רבים שמלמדים נושאים הקשורים לטכנולוגיות חינוכיות.
  • הנחיה, ריכוז והדרכה בתחום טכנולוגיות חינוכיות מתקדמות במערכות חינוך פורמאליות ובלתי פורמאליות: רכזי אשכולות, רכזי תקשוב, וכדומה.
  • עבודה במחלקות הדרכה של תעשיות עתירות ידע (תעשיות הי-טק).
  • פיתוח תוכנות, משחקים ולומדות לחינוך.
  • עיצוב ופיתוח סביבות לימוד מתוקשבות.
  • ייעוץ לקובעי המדיניות בתחום בדרג המקומי-קהילתי, ובדרג הארצי.

האם ניתן לשבץ את קורסי הלימוד במגמה לטכנולוגיות בחינוך ביום לימודים אחד?

נשלח 29 בספט׳ 2010, 10:29 על ידי Yotam Hod   [ עודכן 15 בספט׳ 2011, 11:51 על ידי keren aridor ]

הקורסים במגמה לטכנולוגיות מתקדמות בחינוך מתרכזים בעיקר ביום אחד בשבוע - יום רביעי.

המערכת ביום רביעי כוללת שיעורים משעה 8:30 ועד 16:00 ובהמשך מ- 16:15 עד 17:45 מתקיימים פעילויות נוספות: סמינר מגמה ופעילויות מיוחדות. 

במערכת הלימודים מתקיימים גם מספר קורסים בלמידה מרחוק, שמאפשרים גמישות יתר בבניית המערכת.

1-10 of 12