תוכנית מסטר


תואר שני או שלישי במגמה לטכנולוגיות בחינוך



התכנית מיועדת לאנשי/נשות חינוך, מדעי המחשב, מפתחי/ות טכנולוגיות למידה וסביבות למידה, מורים/ות, או מדריכים/ות, יצירתיים/ות ובעלי/ות כישורי מנהיגות, המעוניינים/ות להוביל חדשנות טכנולוגית בבתי ספר, בארגונים, ובחברות היי-טק או להשתלב במחקר בתחום.

 

  • הלימודים לתואר שני, במסלול תזה ובמסלול פרויקט גמר, מתקיימים יום בשבוע (יום רביעי) במקביל לקורסים מקוונים.
  • התכנית משלבת למידה עיונית עם התנסות בעיצוב, הפעלה ומחקר של סביבות למידה מוגברות טכנולוגיה.
  • בתכנית מלמדים מיטב המומחים/יות בארץ ללמידה ולהוראה בסביבות מוגברות טכנולוגיה.
  • התכנית מציעה יחס אישי וחוויית למידה שיתופית בקהילות למידה.
  • הלימודים מתקיימים במרחב למידה עתידי חדשני.
  • המגמה לטכנולוגיות בחינוך באוניברסיטת חיפה נבחרה על ידי המועצה להשכלה גבוהה להוביל את המרכז למצוינות מחקרית בנושא למידה בעידן המידע.
  • התכנית מציעה מלגות לתלמידים/ות מצטיינים/ות. 

לפרטים נוספים:
מרכזת תארים מתקדמים
04-8288380
edtechreg@univ.haifa.ac.il



מהי המגמה לטכנולוגיות בחינוך?
בשנים האחרונות חלה התפתחות מסחררת של טכנולוגיות למידה, חישוביות, מידע ותקשורת. טכנולוגיות אלו הפכו זמינות במערכות חינוך בארץ ובעולם, וגלום בהן פוטנציאל אדיר לשינוי תהליכי למידה והוראה. המגמה לטכנולוגיות בחינוך פועלת משנת 2005 באוניברסיטת חיפה על מנת לקדם את ההבנה בנוגע לקשרי הגומלין בין טכנולוגיות חדשניות ובין תהליכי למידה והוראה בכל הרמות של מערכות החינוך, השדה הבלתי-פורמלי, התעשייה ועוד.

 

למי מיוﬠדים הלימודים במגמה?
המגמה מיועדת לאנשי/נשות חינוך, מדעי המחשב, מפתחי/ות טכנולוגיות למידה וסביבות למידה, מדריכים/ות ומורים/ות, יצירתיים/ות ובעלי/ות כישורי מנהיגות, המעוניינים/ות להוות את חוד החנית בהובלת חדשנות טכנולוגית במערכות חינוכיות, קהילתיות, ארגוניות, תעשייתיות, או ממשלתיות או להיות מעורבים/ות במחקרים חדשניים ופורצי דרך העוסקים בהיבטים שונים של טכנולוגיות בחינוך.

 

מה לומדים במגמה?
המגמה מציעה מסלולי לימוד לתואר שני עם וללא תזה. הנושאים הנלמדים במגמה כוללים, בין היתר: עיצוב, פיתוח, יישום והערכה של סביבות למידה מוגברות טכנולוגיה; משחקים דיגיטליים ולמידה; למידת מולטימדיה; אוריינות דיגיטלית; אוריינות חישובית; תהליכי למידה בקהילות למידה; מערכות מורכבות ולמידה; הטמעת רפורמות חינוכיות בבתי הספר; גישות חדשניות לגישור בין מחקר ופרקטיקה במדעי הלמידה; שימוש בטכנולוגיות למידה חדשניות; חברה וניו מדיה; נעורים בעידן הדיגיטלי; שיטות מחקר בהקשר של טכנולוגיות בחינוך; ועוד. חלק ממרצי המגמה מנחים גם לימודים לתואר שלישי (דוקטורט).

מה עושים בוגרות ובוגרי המגמה?
בוגרי ובוגרות המגמה משתלבים/ות במגוון תחומי תעסוקה במערכות חינוך פורמליות ובלתי פורמליות, במחלקות הדרכה של ארגונים ותעשיות ידע, בגופים המפתחים טכנולוגיות למידה, ובהוראה ובמחקר במכללות ובאוניברסיטאות. בוגרי ובוגרות המגמה עובדים/ת, לדוגמה, כרכזי/ות תקשוב, מדריכי/ות תקשוב, מפתחי/ות הדרכה, מפתחי/ות תוכן דיגיטלי, מפתחי/ות משחקים, מטמיעי/ות תקשוב, מנהלים/ות של יחידות פיתוח והטמעה, מנהלי/ות בתי ספר, מרצים/ות במכללות ובאוניברסיטאות ועוד.

 

הכירו את סגל המגמה
המגמה היא הגדולה מסוגה בארץ וכוללת מרצות ומרצים בעלי התמחויות מגוונות: פרופ' יעל קלי (עיצוב סביבות למידה מתוקשבות, גישות חדשניות לגישור בין מחקר ופרקטיקה במדעי הלמידה), פרופ' דני בן-צבי (קהילות למידה, למידת חקר, חשיבה סטטיסטית), ד"ר שרונה ט. לוי (אוריינות חישובית, מודלים וסימולציות, למידה של מערכות מורכבות), ד"ר אורית חצרוני (טכנולוגיות סיועיות בחינוך מיוחד), ד"ר שרית ברזלי (אוריינות דיגיטלית, למידה מבוססת משחקלמידת מולטימדיה), ד"ר אורן גולן (חקר תרבויות האינטרנט והמדיה החדשה, חינוך בלתי פורמלי), ד"ר יותם הוד (מרחבי למידה עתידיים וקהילות הומניות בונות ידע), ד"ר אורנית שגיא (מדע אזרחי והמורה כמעצב/ת סביבות למידה), ד"ר אלונה פורקוש ברוך (רשתות חברתיות ושילובן בחינוך, הטמעת רפורמות חינוכיות בבתי הספר), ד"ר רותי אלדג'ם (למידה ניידת).