הצעות עבודה

דרוש/ה מעצב/ת פדגוגי/ת למרכז שה"ם

נשלח 16 במרץ 2019, 4:31 על ידי keren aridor

למרכז שה"ם דרוש.ה מעצב.ת פדגוגי.ת 

 

תיאור המשרה

·       פיתוח פדגוגי של קורסים באוניברסיטה הפתוחה

·       ניתוח צרכי הוראה ולמידה, אפיון ויישום פתרון טכנולוגי-פדגוגי מתאים

·       עבודה הדוקה עם הסגל האקדמי באוניברסיטה 

דרישות התפקיד

·       ניסיון בבניה של תהליכים פדגוגיים ובפיתוח קורסים אקדמיים

·       היכרות עם טכנולוגיות ושילובן בהוראה ולמידה

·       הכרות טובה מאד עם חידושים ומגמות בתחום טכנולוגיות ההוראה והלמידה

·       פיתוח אתרי קורס ב Moodle

·       תואר שני בטכנולוגיות למידה או תואר בתחום דומה - יתרון

·       נסיון מגוון של 5 שנים לפחות, המשרה אינה מיועדת לסטודנטים

 

כישורים נדרשים

·       יכולת עמידה בלחצים ובמשימות מרובות

·       יכולת למידה עצמאית

·       יכולת הנעת תהליכים ובעלי תפקידים שונים

·       התמודדות עם שינויים דחופים ודרישות משתנות

·       יצירתיות, יזמות וחשיבה מקורית

·       יחסי אנוש מעולים, עבודת צוות ותודעת שירות גבוהה

 

היקף משרה: 50% משרה

המשרה מוצעת למשך שנה ויתכן ותהיה אופציה להארכה

תחילת עבודה: מיידי

מיקום העבודה: קמפוס האוניברסיטה הפתוחה ברעננה

קורות חיים יש לשלוח ל shoham@openu.ac.il

 

קול קורא למשרת בתר-דוקטורט בפרוייקט WISE, אוניברסיטת ברקלי

נשלח 9 במרץ 2019, 14:25 על ידי keren aridor   [ עודכן 9 במרץ 2019, 14:25 ]

Postdoctoral Scholar

Science Education & Technology 
Graduate School of Education

University of California, Berkeley

 

We seek a full-time postdoctoral scholar to join our research group in science and technology education. (See WISE.berkeley.edu and wise-research.berkeley.edu for more details.)

The scholar will work in a multidisciplinary collaboration funded by the National Science Foundation, including leaders in education, technology, and the science disciplines. Dr. Marcia Linn, at University of California, Berkeley, is the Principal Investigator.

Our current work has two synergistic thrusts. One is designing open-ended inquiry activities using promising technologies that enable students to gain understanding of complex science topics. Another is collaborating with teachers to support them as they customize and refine their instruction. These thrusts jointly have the potential to enable students to become more self-directed learners and teachers to promote student autonomous inquiry. This research contributes to instructional frameworks to guide future education researchers, curriculum and assessment designers, and policy makers.

The scholar will design a research program in collaboration with the group to investigate applications of new learning technologies in classrooms and to improve teaching and learning in science and engineering. The group includes learning scientists, classroom teachers, professional developers, instructional designers, computer scientists, and experts in learning analytics, qualitative, and quantitative methods. The collaborators are creating new technologies including developing natural language processing tools for essays, logging student data, building simulations, and designing automated guidance. The group builds on previously successful uses of technology such as the Web-based Inquiry Science Environment (WISE) interactive units that serve diverse middle and high school student populations.

The postdoctoral scholar will have the opportunity to learn about advances in educational technology and learning sciences and to contribute to all aspects of the work. The scholar will gain expertise in all aspects of research including design of innovations, authoring publications, developing new research grants, producing annual reports, writing Human Subjects protocols, designing teacher workshops, and managing research teams.

Minimum qualification required to be considered as an applicant for the position is a PhD or equivalent in a relevant field (e.g. education, learning sciences, psychology, mathematics, natural science, engineering, computer science etc.). All requirements must be completed by the start date of the appointment. Applicants who have completed of all degree requirements except the dissertation are welcome to apply.

In addition, applicants should:

  • Have a background in the natural sciences, engineering, mathematics, or computer science.
  • Have research experience relevant to the learning sciences and to designing and analyzing complex innovations in school settings.
  • Demonstrate the ability to work on a team, collaborate with teachers and school leaders, develop innovations in partnership with others, and communicate effectively in writing.
  • Preferably have quantitative analysis skills [including ability to analyze computer log files] and experience working in K-12 schools in the U.S.

We seek a candidate, who can start as early as July 1, 2019.  The position, which has an annual salary starting of $51,200, is for one year with possible renewal for a second and third year. The Graduate School of Education seeks candidates whose research or teaching has prepared them to contribute to our commitment to diversity and inclusion in higher education.  UC Berkeley has an excellent benefits package and a number of policies and programs in place to support employees as they balance work and family. 

 

All interested applicants should send their completed application materials directly to David Crowell, Administrative Officer for WISE Research, at dcrowell@berkeley.edu.  This position is open until filled.

A completed application will include 1) Current Curriculum Vitae; 2) Statement of Purpose, 3) Contact information for three references. References will only be contacted for finalists.  All materials will be treated as confidential per University of California policy and California state law.

The University of California is an Equal Opportunity/Affirmative Action Employer. All qualified applicants will receive consideration for employment without regard to race, color, religion, sex, sexual orientation, gender identity, national origin, disability, age or protected veteran status. For the complete University of California nondiscrimination and affirmative action policy see: http://policy.ucop.edu/doc/4000376/NondiscrimAffirmAct.

 

דרוש מורה להוראת מדעי המחשב ו/או מתמטיקה ביקנעם עילית

נשלח 14 בפבר׳ 2019, 0:41 על ידי keren aridor

ביה"ס אורט ביקנעם מרחיב את שורותיו ומבקש לגייס מספר מורים במקצועות הפיסיקה, מתמטיקה והוראת מדעי המחשב. מוזמנים לשלוח קורות חיים ל dannyb@yalon.ort.org.il.

PhD position - Big Data in MOOCs/Educational Technology

נשלח 9 בדצמ׳ 2018, 12:15 על ידי keren aridor   [ עודכן 9 בדצמ׳ 2018, 12:19 ]

PhD position - Big Data in MOOCs/Educational Technology 

• Want to research and develop the next generation Educational Technology? 
• Combine AI & Big Data for Studying Human Behavior and improve education?
• Analyze logs of hundreds of thousands of learners in Massive Open Online Courses?
• Study towards PhD in one of the best research institutes in the world?

The lab of Dr. Giora Alexandron at Weizmann Institute, is looking for PhD students to research techniques for large-scale data mining in MOOCs (Massive Open Online Courses), with the purpose of studying learners’ behavior and prototype AI-based personalized learning solutions.

Ideal candidates will have background in several of the following disciplines: 

• Computer Science/Applied Statistics/Data Science
• Programming (preferably in python/R/SQL)
• Social or cognitive sciences

To apply:
Please send the following to giora.alexandron@weizmann.ac.il
• A short cover letter describing your interest in the domain
• CV 
• Publications, if relevant

(PS – that will be the view from your window)


קול קורא לעוזר מחקר- AR Sandbox

נשלח 18 בנוב׳ 2018, 1:18 על ידי keren aridor

חברי מגמה במסלול תואר שני, דוקטורט או בתר-דוקטורט, יקרים! 

אנו מחפשים סטודנט/ית לפרויקט מחקר ייחודי בנושא ארגז חול המשלב מציאות רבודה (Augmented Reality Sandbox). 

לפרוייקט נדרשים סטודנטים שיכולים להקדיש בין 50-100 שעות לצורך ניתוח נתונים. 
לאחר הכנה מקצועית, תוכל/י לעבוד בשעות הנוחות לך בבית או ב FLS  על קובצי נתונים הנדרשים לניתוח. בנוסף לקבלת שכר, זו תהיה הזדמנות מצוינת ללמוד וליישם טכניקות ניתוח נתונים חדשים ולהיחשף לטכנולוגיות למידה חדשניות.
  • התחלת עבודה באופן מיידי. 
  • פרוייקט זה הינו תשלום על בסיס שכר שעתי.
אם את/ה מעוניינים להצטרף, 
אנא צרו קשר עם ד"ר יותם הוד בדוא"ל: yotamhod24@gmail.com

דרושים עוזרי ועוזרות מחקר

נשלח 27 באוק׳ 2018, 23:44 על ידי keren aridor   [ עודכן 27 באוק׳ 2018, 23:45 ]


לפרוייקט "חכמת הדעת והלב: הקניית מיומנויות המאה ה21 בבתי ספר יסודיים בישראל", דורשים עוזרי ועוזרות מחקר לצורך איסוף נתונים בבתי ספר יסודיים. 
העבודה באזור הצפון (חיפה וחדרה), בשעות הבוקר פעם עד פעמיים בשבוע במהלך שנת הלימודים הנוכחית.

ניתן לשלוח קורות חיים ופירוט ניסיון רלוונטי (אם יש), כמו גם את הימים שבהם יהיו פנויים בבקרים שעות 8:00 עד 14:00 לכתובת המייל:  21skills.il@gmail.com


1-6 of 6